همزمان با سفر ریاست جمهور و هیات دولت، طرح آبیاری تحت فشار ۱۶۵ هکتاری در شهرستان انار با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح آبیاری تحت فشار ۱۶۵ هکتاری با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کرمان، با حضور اورنگی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور،  اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونین و مدیران این سازمان، آبیاری تحت فشار ۱۶۵ هکتاری شهرستان انار افتتاح شد.

این سیستم در ۱۶۵ هکتار باغ پسته با هزینه کرد ۱۲۰۰ میلیون ریال اجرا شده است و ۲۸۰۵ نفر روز کار یا به عبارتی به ازاء اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۷ نفر روز کار اشتغال ایجاد می‌شود.

 اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جریان افتتاح پروژه ۱۶۵ هکتاری آبیاری تحت فشار در شهرستان انار گفت: رویکرد بهینه کردن مصرف آب در کشور بر پایه توسعه روش‌های میکرو در زراعت و باغبانی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و برای تحقق این مهم در استان کرمان هیچ محدودیتی برای توسعه روش‌های آبیاری با توجه به اینکه این استان کم آب می‌باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام/س

بهینه کردن مصرف آب در کشور بر پایه توسعه روش‌های میکرو در زراعت و باغبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار