۵۵۰ نفر زائر تحت عنوان کاروان عاشقان پیامبر مهربانی به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظهر امروز ۵۵۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان فارس در قالب طرح کاروان عاشقان پیامبر مهربانی ها به زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم از آثار و فضائل معنوی زیارت امام رضا (ع) سخن گفت و افزود: زیارت امید‌ها و نشاط‌ها تقویت میکند و چشم انسان را به افق‌های جدید باز میکند و موجب تغییر نگاه انسان به امامش می شود.

او همچنین حدیث و روایتی از پیامبر خدا صلی الله و علیه و آله درباره فضیلت زیارت حضرت رضا (ع) نیز سخن گفت.

محمد بذرافشان مدیر کمیته امداد استان فارس هم اظهار داشت: این مددجویان، تاکنون سابقه زیارت امام هشتم را ندارند و برای اولین بار به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه منابع مالی این سفر از بودجه کمیته امداد و کمک خیران تأمین شده است، افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند شرایط زیارت امام رضا علیه السلام را برای مددجویان فراهم کند، چون به فرموده امام موسی کاظم (ع) زیارت مشهد مقدس معادل ۷۰ هزار حج ثواب دارد.

بذرافشان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

او از شرکت و حضور بیش از ۹ هزار نفر در مراسم اربعین اطلاع داد که افزایش ۳۰۰ درصدی را شاهد بودیم، گفت: قریب به ۷ هزار نفر در اردوی راهیان احمدی و محمدی (ع) نیز شرکت داشتند.

بذرافشان با بیان اینکه این اردو‌ها در سال ۹۸ در راستای توانمندسازی فرهنگی و اعتقادی انجام شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۸۰۰ نفر در اردوی حرم امام خمینی (ره) شرکت کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: تا پایان سال بالغ بر ۱۰ هزار نفر به اردوی زیارتی حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می شوند.

به گفته بذرافشان، ۴۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

انتهای پیام/ت

اعزام مددجویان فارس به مشهد مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار