دومین اجلاسیه نماز با حضور قائم ستاد اقامه نماز کشور در سالن بزرگ ۹ دی شهر هشتگرد برگزار شد.

دومین اجلاسیه نماز ساوجبلاغمحمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: مهمترین اتفاق خوب که امروز رقم خورد و آن هم پیام مقام معظم رهبری به اجلاس بود که خود نقطه عطفی در آموزش و پرورش بود و ایشان فرمودند مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است و همین امر موید اهمیت ویژه و توجه ایشان به امر نماز در آموزش و پرورش است و حتی در جایی دیگر ایشان فرمودند نباید در حوزه نماز حتی از یک نفر هم غافل شد” که همه این‌ها نشان از اهمیت ایجاد فرهنگ اقامه نماز جماعت از دیدگاه مقام معظم رهبری دارد.

محمود مظفر افزود: تلاش می‌کنیم که در جامعه اقامه نماز اتفاق بیافتد و مردم با آثار و برکات نماز آشنایی پیدا کنند و نماز خود را اول وقت در مسجد و به جماعت بخوانند.

او در ادامه افزود: کسانی که مسئول هستند امکانات و تمهیدات لازم برای اقامه نماز در مساجد و نمازخانه های بین راهی فراهم کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: در زمان حاضر در مدارس و ادارات دولتی روند رو به رشدی طی می‌شود اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و هنوز نماز اولویت اول مسئولین ما نیست.

مظفر افزود: هنوز مردم آشنایی کامل و جامع نسبت به نماز ندارند و همچنین در شیوه‌‌های دعوت به نماز طلاب ما مهارت‌های دعوت به نماز را به صورت کامل بلد نیستند.

او گفت: متاسفانه آموزش و پرورش چند سالی است که در این زمینه روند رو به نزولی را دارد و از وضعیت خوبی برخوردار نیست و علتش هم این است که در مدارس روحانی وجود ندارد و معلم پرورشی به تنهایی توانایی آن را ندارد و باید حداقل در هفته یک روز یک روحانی در کنار دانش‌آموزان نماز بخواند و به سوالات و شبهات آنها پاسخ بدهد و هفته‌ای یا ماهی یکبار بچه‌ها را به نزدیکترین مسجد محل برده و بچه‌ها را با مسجد آشنا کند چرا که این روحانیت است که میتواند آنها را با دین آشنا کند.

مظفر افزود: متاسفانه آموزش و پرورش در این زمینه کمرنگ عمل کرده و انتظار داریم که بیش‌تر و با کیفیت‌تر در این مورد ورود کند.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز با تاکید بر اقامه نماز در مدارس گفت: باید تلاش کنیم در همه مدارس شاهد اقامه نماز جماعت باشیم.

 او افزود: عملکرد ستاد اقامه نماز استان البرز را خوب ارزیابی کرد اما کافی ندانست و گفت: در تلاش هستیم با تعامل با آموزش و پرورش با جذب روحانی در این زمینه تلاش نماییم.

انتهای پیام/د.خ

ستاد اقامه نماز البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.