امام جمعه تبریز بر ضروت بسیج همه امکانات استان برای امدادرسانی به زلزله زدگان میانه تاکید کرد.

لزوم بسیج امکانات برای کمک به زلزله زدگان میانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نمایند،ولی فقیه دراستان  با تسلیت به خانواده هایلزوم بسیج همه امکانات برای کمک به زلزله زدگان میانه جانباختگان حادثه زلزله شهرستان میانه گفت: دستگاه‌های خدمات رسان با بسیج همه امکانات در پیگیری نیاز‌های مردم حادثه دیده اهتمام ویژه داشته باشند و در صورت نیاز به کمک‌های مردمی، پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را فعال کنند.

او با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و بدعهدی‌های کشور‌های اروپایی در عمل به تعهدات خود ادامه داد: ایران با گازدهی به سانتریفیوژ‌های تاسیسات هسته‌ای فردو گام چهارم کاهش تعهدات خود را عملیاتی کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز به حواشی فوتبال تیم‌های تراکتور و استقلال اشاره کرد و گفت: نباید تخلف چند نفر در میان چندین هزار نفر را به کل ملت آذربایجان تعمیم داد چرا که اهالی این منطقه از ایران اسلامی در دوران‌های مختلف هوشیاری و بصیرت خود را نشان داده اند و اجازه تفرقه افکنی را به دشمنان نداده اند و نخواهند داد.

او تاکید کرد: دشمنان بدانند مردم آذربایجان وفادار به نظام و انقلابند و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده ایثار، فداکاری و جانبازی هستند.

امام جمعه تبریز در طرح تذکر انتخاباتی به نامزد‌های احتمالی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد و برای انجام تکلیف الهی در مجلس حضور یابد و تنها برای اجرای تکلیف الهی و خدمت به اسلام و مردم وکیل مجلس شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر پرخیر و برکت رئیس دستگاه قضا به استان گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از این سفر، دستور رسیدگی به پرونده سانحه قطار تبریز _ مشهد را صادر کرده است.

او با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) گفت: حضرت امام حسن عسکری وحدت امت اسلامی را راهبرد اساسی در این نهضت معرفی کرده اند و رهبر معظم انقلاب هم در تبیین اسلام ناب محمدی مقوله وحدت را شناسه بنیادی دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ابتکارات امام راحل را بنیان نهادن ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت دانست و گفت: هفته وحدت به عنوان یک ابتکار سرنوشت ساز است که توطئه‌های استکبار را کم اثر و اتحاد را به گفتمان غالب و رایج در بین مسلمانان جهان تبدیل کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی وحدت مسلمان بر پنج پایه استوار است افزود: تعیین اصول و محور‌های مشترک وحدت مانند، پیامبر اکرم، قرآن مجید، پافشاری منطقی بر اصول در مذهب توسط پیروان مذاهب و فضای گفتگوی سازنده و آزاد اندیشانه موجب تضعیف جبهه باطل خواهد شد.

او تحمل اندیشه‌های مخالف، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و آشنایی باترفند‌های بدخواهان، شناخت عمیق از توطئه‌های دشمنان و داشتن بصیرت و زمان شناسی و شناسایی وجوه مشترک وحدت بین مسلمانان را ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اضافه کرد: وحدت مسلمانان دست دشمنان را از منابع و منافع مالی مسلمانان کوتاه می‌کند.

انتهای پیام/

ضروت بسیج همه امکانات استان برای امدادرسانی به زلزله زدگان میانه

برچسب ها: امام جمعه ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.