رحیمی مشاور عالی رییس دستگاه قضا گفت:در قوه قضاییه تلاش براین است که امنیت قضایی رو ارتقا بدهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحیمی مشاور عالی رییس دستگاه قضا در سفره یک روزه خود به شهرستان هریس دربدو ورود به شهرستان درگلزار شهدا حضور یافت وسپس درجمع بسیجیان واعضای شورای اداری در زرمایش بسیجیان شهرستان هریس به ایراد سخنرانی پرداخت.

او سپس با حضور دردفتر امام جمعه شهرستان هریس با حجت الاسلام احمدی دیدار وگفتگو کرد ودرادامه اولین دفترخدمات الکترونیک قضایی را درشهرستان هریس افتتاح ودرپایان با کارکنان دادگستری هریس دیدارکردند.

رحیمی در رزمایش بسیجیان شهرستان هریس گفت: امیدوارم که همه ما بتوانیم راه شهدا را که شما بسیجیان جلودار این حرکت هستید ادامه بدیم. شهرستان هریس به نسبت جمعیت شهدای بسیار زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده از شهید بالای ۶۰ سال تا شهید دوازده سیزده ساله، به نسبت این جمعیت معلوم است مردم ایثارگرو فداکاری شهرستان هریس دارد.

مشاور عالی رییس دستگاه قضا ادامه داد: ما وشما بسیجیان در واقع ادامه دهنده راه همین شهدا باید باشیم که نظام اسلامی ایجاد شده که راه همین شهدا را ادامه بدهیم، در واقع شهدا رفتند نظام اسلامی را ایجاد کردند و نظام اسلامی باید کارآمدی خود رادرتمامی زمینه‌ها در سطح اعلاء نشان بدهد که مشخص بشود انقلابی که امام (ره) شروع کردند و مقام معظم رهبری ادامه می‌دهند تو همه مسائل می‌تواند کشور را اداره بکند، هم در مسائل رفاهی، معیشتی، مسائل زیست محیطی وهم مسائل امنیتی و مسائل معنوی و انشاالله تلاش برای آخرت همه مردم.

او افزود: همه بالاخص ما مسئولین وظیفه داریم که این کارآمدی رو بالا ببریم. ما مسئولین وظیفه داریم این کارآمدی را نشان بدیم کسی تصور نکند که نظام اسلامی نمی‌تواند این کشور رو به نحوه صحیح اداره بکند وظیفه ما مسئولین بسیارسنگین است. درقوه قضاییه هم رویه همین است همه قوا با تعامل با همدیگر کار را پیش ببرند.

رحیمی ادامه داد: در قوه قضاییه تلاش براین است که امنیت قضایی رو ارتقا بدهیم. امنیت قضایی یعنی اینکه هم از ناحیه کسانی که حقشان تضییع شده هم از ناحیه کسانی که ممکن است به دادگستری احضار بشوند در این میان اگر کسی حقش تضییع شد این اطمینان را داشته باشد که اگر به قوه قضاییه و به دادگستری مراجعه کرد میتوند حقش را بگیرد اطمینان داشته باشد که حقش آنجا به دست می‌آید، از طرفی کسانی که مرتکب جرم شدند این را بدانند که نمی‌توانند از دست قانون فرار کنند به هر طریقی شده و هر زمان شده جرمشان کشف شود با آن‌ها برخورد خواهدشد یعنی هم کسی که مرتکب جرم شده باید بدانند که این اصل حتمیت کشف جرم انشالله محقق خواهد شد هم کسانی که شاکی هستند وحقی از ان‌ها تضییع شده اگر به دادگستری مراجعه کردند مطمئن باشند به حقش می‌رسند.

مشاور رییس دستگاه قضا درادامه افزود: تلاش رئیس قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضایی این است که امنیت قضایی ارتقا پیدا کند. ازطرفی تا کسی مرتکب جرم نشده تا کسی تخلف نکرده باشد نباید نگران باشد.

او افزود:مدیر دستگاه اجرایی، سرمایه‌گذاران و افراد عادی با امنیت خاطر حرکت کنند؛ لذا باید تلاش کنیم که این امنیت قضایی رو ارتقا بدهیم، چون آرامش در مقابل این امنیت قضایی است آرامشی که مردم مطمئن باشند اگر کسی مرتکب جرمی شد برخورد میشود.

شما بسیجیان بسیار می‌توانید به قوه قضاییه در همین ارتقاء امنیت قضایی کمک بکنید بالاخره بسیج هم به نوعی ضوابط دستگاه قضایی محسوب می‌شود. تعامل تنگاتنگی بین بسیج و دستگاه قضایی هم از قبل وجود داشته هم از این به بعد ادامه پیدا خواهدکرد.

 

انتهای پیام/ش

سفررییس قوه قضاییه به تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.