نشریه آمریکایی نیوزویک در تحلیلی نوشت رفتارهای رئیس‌جمهور آمریکا تضمین می‌کند که این کشور در دهه‌های پیش رو برای ایرانی‌ها «شیطان بزرگ» باقی بماند.

با رویکرد ترامپ در قبال ایران، آمریکا همچنان شیطان بزرگ باقی می‌ماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله آمریکایی نیوزویک در تحلیلی با اشاره به راهپیمایی روز ۱۳ آبان به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در تهران نوشت: با توجه به رفتار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در قبال تهران، این کشور برای دهه‌های متمادیِ پیش رو همچنان به عنوان «شیطان بزرگ» برای ایرانی‌ها باقی خواهد ماند.

نیوزویک در ابتدای تحلیل خود با پرداختن به ماجرای اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ یادآور شد هرچند ساختمان سفارت آمریکا در تهران همچنان پابرجاست، اما بر روی دیوار‌های آن همچنان شعار‌های ضد آمریکایی مشاهده می‌شود و این ساختمان نمادی از احساس انزجار و بی اعتمادی در روابط دو جانبه میان آمریکا و ایران است.

این نشریه افزود: روابط میان ایران و آمریکا در ۴۰ سال گذشته سرشار از تنش بوده است. حمایت آمریکایی‌ها از صدام حسین، رئیس جمهور عراق در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران نشان دهنده خصومت آمریکا با حکومت جدید در ایران بود.

در ادامه این تحلیل با اشاره به رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ در آمریکا آمده است: امید به شکل گیری یک دوره جدید در همکاری میان دو کشور ساده لوحانه است.

این نشریه انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را کودتایی علیه توافق هسته‌ای ایران، برغم تلاش‌های دیگر امضاکنندگان این توافق برای حفظ آن دانست. بنابر این گزارش، ترامپ هیچگاه نتوانست نفرت خود را نسبت به توافق هسته‌ای ایران پنهان کند و در مه سال ۲۰۱۸ واشنگتن را از این توافق خارج کرد.

به نوشته نیوزویک، هنوز مشخص نیست که ترامپ از اقدامات خود در قبال ایران چه هدفی را دنبال می‌کند. هرچند رئیس جمهور آمریکا مدعی است به دنبال توافق جدید با تهران است، اقدامات او این هدف را غیرممکن می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار