علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این از خروج نظامیان این کشور از سوریه خبر داد، شواهد نشان می‌دهد این موضوع نیز دروغ دیگری بوده که از زبان ترامپ بیان شده است.

نظامیان آمریکایی همچنان در سوریه حضور دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه عملاً تغییر چندانی نداشته است و همچنان حدود هزار نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند.

این در حالی است که سه هفته از صدور فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر لزوم خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه می‌گذرد. این موضوع بار دیگر دروغ‌پردازی‌های ترامپ و اظهارات پوچ او را تایید می‌کند که او در ظاهر و در حضور رسانه‌ها مسئله‌ای را بیان می‌کند ولی در عمل از اجرای آن سر باز می‌زند.

آمریکا پس از آنکه ادعا کرد در حال خروج از شمال سوریه است، نیروهایش را برای در اختیار گرفتن چاه‌های نفتی این کشور به استان حسکه برگرداند.

ترامپ که همواره آمریکایی‌ها را با وعده‌های توخالی «خارج کردن همه نظامیان آمریکایی» از خاورمیانه و به‌ویژه سوریه فریب می‌دهد، چندی پیش اعلام کرد شماری از نظامیان این کشور با ادعای محافظت از مناطق نفتی شمال سوریه در این مناطق باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار