معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: خط آهن تبریز- میانه در حال ساخت بوده و به احتمال زیاد تا دو هفته آینده، شاهد افتتاح فاز اول این پروژه از میانه تا بستان آباد با حضور رئیس جمهوری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با بیان این‌که شاخص‌ترین پروژه‌ها در سطح استان در حوزه راه و شهرسازی است، گفت: حدود ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه غیر از پروژه اهر- تبریز در سطح استان در حال ساخت است.

او ادامه داد: پروژه تبریز_اهر ۹۰ کیلومتر بوده و اکنون حداکثر ۱۲ کیلومتر آن باقیمانده است که این ۱۲ کیلومتر باقی مانده حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ امیدوارم در هفته دولت کل پروژه به اتمام برسد.

او با بیان این‌که بیشتر پروژه‌ها در حوزه راه عمدتا مشارکتی بوده و ۶۰ درصد پروژه تبریز- سهند توسط بخش خصوصی و مابقی در دست دولت است، افزود: طول پروژه تبریز- سهند ۲۴ کیلومتر بوده و شتاب خوبی پیدا کرده است و اخیرا با تزریق سه میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی پیش بینی می‌شود تا آخر سال عملیات زیرسازی آن به اتمام برسد؛ البته به دلیل سرد شدن هوا به احتمال زیاد نتوانیم آسفالت آن را تمام کنیم، ولی در بهار سال ۹۹ آماده افتتاح خواهد بود.

رحمتی عنوان کرد: طول مسیر آزادراه تبریز –میانه- بازرگان ۲۵۶ کیلومتر بوده و سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و آزادراهی شش بانده است که در دو قطعه آن پروژه سرمایه گذاری شروع شده و یک قطعه آن در حال واگذاری است.

او گفت: همچنین طول آزادراه تبریز_ ارومیه ۱۵۵ کیلومتر است که دو قطعه آن تقریبا به بهره‌برداری رسیده و تنها قطعه پنجم آن باقی مانده است و قطعه ششم به عنوان رینگ دوم، جانشین پروژه اتوبان شهید کسایی خواهد شد تا مشکلات فعلی رفع شود.

او ادامه داد: همچنین پروژه بزرگراه خواجه- ورزقان از محل مالیات مس سونگون در پنج قطعه در حال ساخت بود و ۶۶۳ میلیارد تومان برآورد این پروژه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که اصلی‌ترین مشکل ما در حوزه راه منابع مالی است، خاطرنشان کرد: دولت به صورت نقدی اوراق مشارکت می‌دهد و گردش مالی پروژه‌ها را مختل می‌کند؛ چرا که پیمانکار باید آن را در بورس به فروش برساند که در بورس زیر قیمت معامله می‌شود، بنابراین در تامین پول پروژه‌ها با مشکل مواجه هستند.

او  افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات موجود این است که گردش کاری اداری در تبریز بسیار کند بوده و میانگین اخذ مجوز برای پروژه‌های عمرانی از لحاظ زمان‌بندی در مقایسه با سایر کشور‌ها بالاست.

رحمتی متذکر شد: به دلیل تحریم‌ها جذب سرمایه گذاری خارجی با مشکلاتی مواجه است؛ از این رو برای برون رفت از این مسئله طرح تهاتر نفتی را پیگیری می‌کنیم تا نفت را به خارج از کشورصادر کنیم و در قبال آن روی پروژه‌های ما کار کنند.

او بیان کرد: همچنین در حوزه آب پروژه‌های بزرگی در سطح استان همانند سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی در حال ساخت بوده و سد شهریار شهرستان میانه نیز آماده آبگیری است.

 

انتهای پیام/ش

فاز اول خط آهن تبریز- میانه طی دو هفته آتی با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود

برچسب ها: قطارشهری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صمد جباروند بهروز
۲۲:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
آن روزی که داشتند پل خیابان سرمدارو را می زدند،باخود می گفتم دیگر به تهران با قطار راحت تر از اتوبوس می رویم،الان من پنج سال است بازنشسته شده ام حالا بعد از چندین سال چشم انتظاری می خواهند افتتاح کنند.اگرتازه اتفاق تازه ای نیفتد