اسماعیلی گفت: برای توسعه و رشد صنایع به خصوص صنایعی فولادی که نیاز ضروری به آب دارند، این فعالیت هیچ توجیه منطقی در مناطق خشک ندارد.

داریوش اسماعیلی رئیس نظام مهندسی معدن در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صنایع آب بری که در محدوده‌های خشک کشور به خصوص کویر بنا شده اند، اظهار کرد: اگر نگاهی به تجربه کشور‌های فعال در حوزه فولاد بیندازیم متوجه خواهیم شد هیچ توجیه منطقی برای توسعه و رشد صنایع، به خصوص صنایعی فولادی که نیاز ضروری به آب دارند در مناطق خشک وجود ندارد.


وی در خصوص علت بوجود آمدن صنایع درمناطق خشک و کویری کشور ادامه داد: علت راه اندازی صنایع درمناطق خشک کشور مربوط به گذشته است؛ در گذشته به منظور جلوگیری از آسیب دیدن صنایع، آن‌ها را در مناطقی دور‌تر از مرز‌ها و مناطق آبی می‌ساختند.


بیشتربخوانید:سالیانه ۳۰ تا ۵۰ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود / تامین غذای ۲۰ میلیون نفر با کاهش ضایعات 


اسماعیلی بیان کرد: صنایعی که گذشته در کویر احداث شده اند را نمی توان تغییر داد، اما می‌توان فکری به حال صنایع که در حال احداث هستند کرد؛ همان طور که کماکان شرکت‌های بزرگ اقداماتی در این مسیر انجام می‌دهند، اما برای اجرای این طرح باید برنامه آمایش صنایع فولادی اجرا شود.

این مقام مسئول  در پایان گفت: در گذشته ستاد فولاد کشور آن قدر که توقع داشتیم فعال نبود، ولی امروزه این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است؛ همچنین بخش خصوصی و بخش عمومی باید در این خصوص احساس وظیفه کنند و به فکر حفاظت از محیط زیست باشد و با صنایعی که مقررات محیط زیستی را رعایت نکند، برخورد شده و الزامات آن در این زمینه به تولیدکنندگان اعلام شود.

انتهای پیام/

صنایعی احداث شده  در کویر را نمی توان تغییر داد

برچسب ها: صنعت ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید حالا نماینده حتی نمی داند صنایع باید نزدیک دریا باشه تاوان بی سوادی باید فرزندان بدهند
آخرین اخبار