امام جمعه قزوین گفت: حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان انزجار از دشمنان خداست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" گفت: باید در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور فعال و گسترده داشته باشیم تا انزجار خود را به دشمنان خدا و دین اعلام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: این مناسبت مربوط به کشتار دانش آموزان در دوران پهلوی است و مشخص شد که هرکس فریادگر حق باشد دشمن او را بر نمی‌تابد، این دانش آموزان در این حادثه با مظلومیت به شهادت رسیدند.

این خطیب نمازجمعه اضافه کرد: در یک دوره قدرت‌های برتر جهان در شرق و غرب، شوروی و آمریکا بودند، اما شوروی منحل شد و امروز اسلام و کفر مقابل هم قرار گرفته اند و اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران در برابر کفر قرار گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در روایت آمده است آینده امنیت و مدیریت جهان با شهر قم رقم می‌خورد و یاران امام زمان (عج) در شهر قم و از کشور ایران کمک و یاور ایشان خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: این جبهه بندی و فضاسازی‌هایی که صورت گرفته ما را به آینده جهان بیشتر امیدوار می‌کند.

او اضافه کرد: امام راحل فرمودند؛ "ما تا آخر عمر علیه آمریکا و استکبار مبارزه می‌کنیم و تا ان‌ها را سر جای خود ننشانیم و دستشان را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم تا مردم ایران سرنوشت خود را در دست بگیرند از پا نمی‌نشینیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود:  زمانی که امام این صحبت‌ها را مطرح کردند ما موقعیتی در جهان و منطقه نداشتیم، اما امروز باید به روح بصیرت بین امام درود بفرستیم که آنچه ایشان در زمان‌های گذشته مطرح کرده بودند، محقق شده است.

امام جمعه قزوین افزود: امروز آمریکا به حدی دچار افول شده که درحال عقب نشینی از منطقه است که این تحقق بیانات امام است، در یکی از سخنرانی‌های امام خمینی (ره) آمده که باور نکنید که آن‌ها به صلاح ما قدمی بر می‌دارند، هرکس این تصور را داشته باشد جاهل است.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: چه کسانی گمان می‌کردند اگر ما پای مذاکره با آمریکا بنشینیم و هرچیزی را آن‌ها امضا کنند، قبول کنیم، مشکلات ما حل می‌شود؟ چقدر عده‌ای روی امضای جان کری تاکید کردند که امروز شرمشان می‌شود آن روزگاران تلخ را یادآوری کنیم. چقدر این عده حرف بیهوده و خلاف قرآن و ائمه (ع) و ایمان مطرح کردند، امروز تحریم‌ها برداشته شده، معیشت مردم تغییر کرد، خیری از دشمن به ما رسید.

او با اشاره به طرح اف‌ای تی اف (FATF) تصریح کرد: در ماجرای تحمیل این طرح به کشورمان همان ماجرای قرارداد‌های گذشته درحال انجام است که امیدواریم این عده که اصرار به ادامه مذاکره و تصویب این طرح دارند سرشان به سنگ خورده باشد و بیدار شده و نخواهند دوباره ملت ایران را به دنبال خود بکشانند و وقت مردم را تلف کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با یادآوری سرنوشت منافقین، خاطرنشان کرد: نسل منافقین در حال انقراض است و آن‌ها از عوامل آمریکا دستور می‌گیرند که چه کسانی را بکشند و یا دست به اقدامات خرابکارانه بزنند و در نهایت تاریخ مصرف هر کدامشان به پایان برسد، توسط آمریکایی‌ها از میان می‌رود و ذلتی از این بدتر نمی‌توان تصور کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ابوبکر البغدادی انسان‌های بسیار زیادی را کشت و به شهادت رساند و مناطق زیادی را به نابودی کشاند و در نهایت توسط همان‌ها که او را مأمور کرده بودند، کشته شد.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به مناسبت روز فرهنگ عمومی ابراز کرد: امیدواریم با حضور آقای اسماعیلی در حوزه مدیریت فرهنگ و ارشاد استان قزوین جلسات شورای فرهنگ عمومی و مسئولیت‌های متنوع این اداره با نشاط و جدیت انجام گیرد و جبران مافات را داشته باشد.

او اضافه کرد: در دوره‌های گذشته لطمات و آسیب‌های زیادی به این عرصه وارد شده است که امیدواریم با حضور برادر عزیزمان اداره ارشاد اسلامی بتواند جایگاه آبرومندانه خود را پیدا کند.

او در پایان سالروز وفات حضرت سکینه (س) را تسلیت گفت و با یادآوری سالروز تیرباران طیب رضایی و برادرش اسماعیل رضایی به جرم دفاع از امام خمینی (ره)، از خدای متعال برای آن دو شهید والامقام علو درجات را طلب کرد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار