حقدوست گفت: بیمه و صندوق بازنشستگی ورشکست است، چون اقتصاد نفتی داشتیم پس تا سبک زندگی اصلاح نشود هزینه کرد به تنهایی بی فایده است و بازدهی لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،باحضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی همایش بیمه سلامت برگزار و از فعالان این حوزه تجلیل شد.

حقدوست، معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت در همایش بیمه سلامت کرمان ، بیش از هر چیز برای رفع ناهنجاری‌های حوزه سلامت بر اصلاح رفتار و سبک زندگی و فرهنگ حاکم بر زندگی مردم تاکید کرد و گفت: تا فرهنگ رفتار ما اصلاح نشود هزینه‌ها اسراف می‌شود، زیرا قانون و فرهنگ باید در کنار هم باشد، مثلا از بروز تصادفات جلوگیری شود.

او افزود: بیمه و صندوق بازنشستگی ورشکست است، چون اقتصاد نفتی داشتیم پس تا سبک زندگی اصلاح نشود هزینه کرد به تنهایی بی فایده است و بازدهی لازم را ندارد.

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی گفت: اجرای آزمون وسع تا زمانی که وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی جامع بودن اطلاعات افراد وخانوار‌ها از نظر میزان در آمد و دارایی را تایید نکند امکانپذیر نیست.

او افزود: همچنین لازم است بیمه‌ها در حوزه‌ی پیشگیری بیشتر هزینه کنند تا در حوزه‌ی سلامت از بروز برخی ناهنجاری‌ها مثل معلولیت‌ها جلوگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر قدر که رضایت مردم بالاتر رود اقتدار ملی بیشتر می شود.

پورابراهیمی همچنین افزود: تحریم‌های آمریکا که هدفشان نابودی نظام بود حالا رو به افول است و به گزارش بانک جهانی و صندوق بین المللی پول درایران ثبات اقتصادی رقم خورده و مسیر کنونی اقتصاد ما در ماه‌های آینده رو به بهبودی است.

زاهدی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های حوزه‌ی سلامت مثل انواع سرطان‌ها و تصادفات تاکید کرد و گفت: لازم است همه در کنار هم در بخش خصوصی و دولتی در کرمان بصورت پایلوت نهضتی دراین خصوص راه بیندازند و به شکل عملیاتی برای پیشگیری وارد عمل شویم.

او بیان کرد: همچنین صدا و سیما هم پای کار بیاید و نیازست تا نظام ارجاع نیز در استان پیاده شود تا هزینه‌ها بهینه سازی وکیفیت ارایه خدمات بالا رود.

زاهدی تصریح کرد: همچنین دولت باید پای کار بیاید تا در بحث بیمه اجتماعی عدالت واقعی شکل بگیرد و بیمه بر اساس توانمندی مالی باشد که طبقات محروم برخورداری بهتری داشته باشند.

او عنوان کرد: البته شرکت‌های دارویی نیز باید متحول شوند چرا که بر اساس حرف و تجربه‌ی مردم کیفیت دارو‌های خارجی مشابه ایرانی بالاتر است و شرکت‌های دارویی که اکنون ۹۵ درصد داروی کشور را تامین می کنند در ۵ درصد دیگر هم کشور را به خود کفایی برسانند و کیفیت ساخت دارو را افزایش دهند.

او تاکید کرد: دولت باید کمک دهد طلب بخش خصوصی و دولتی از دولت به صفر برسد.

در این همایش دکتر یوسفی به نمایندگی از جامعه پزشکان و بخش خصوصی هم از مسئولان استانی خواست تا برای سلامت محصولات کشاورزی استان، ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات و معضل چاقی و بروز برخی سرطان‌ها برنامه ریزی جدی و دقیق تری داشته باشند.

او افزود: اعطاء تسهیلات به بخش خصوصی دراستان باید مد نظر باشد چرا که تا کنون ما از تسهیلاتی بهره نبردیم و حفظ حرمت پرسنل درمانی و جامعه پزشکی باید رعایت شود تا دلسردی کنونی که بر این قشر حاکم است تلطیف شود.

 رشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم از کمک بخش خصوصی در کنار بیمارستان‌های دانشگاهی قدردانی کرد و گفت: البته ما از بسیاری از استان‌های کشور به لحاظ زیرساخت بخش خصوصی شرایط مناسبی نداریم، اما آغاز نظام ارجاع و پرونده الکترونیک در استان گام خوبی است که البته تا از نظر مالی حمایتی نباشد نمی‌توان خدمات را با کیفیت لازم ارائه داد.

او گفت: سهم پرداخت بیمه افراد هم با توان مالی متفاوت باید تفاوت داشته باشد تا صندوق بیمه پربارترشود و به همه مراکز دولتی و خصوی بتواند پول تزریق کند.

جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان هم هدف از برگزاری این همایش را تعیین جایگاه بیمه سلامت در روند ارتقا شاخص‌های حوزه سلامت در استان و کشور دانست و گفت: تا برای موضوعات مختلف راهکار‌های لازم ارائه شود.

او افزود: بیمه درمان اقشار ضعیف به صورت رایگان و امکان اخذ مشارکت مالی از ثروتمندان برای دریافت دفتر چه بیمه طرحی است که به عنوان آزمون وسع از هفته آینده در استان اجرایی می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: در حال حاضر در استان یک میلیون و هشتصد هزار نفر یعنی بیش از ۶۰ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند و بابت این تعداد بیمه شده برای دریافت خدمات بیمه‌ای با اکثر مراکز درمانی قرار داد داریم.

جعفری ادامه داد:ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی است که برای پرداخت خدمات مردم هزینه می شود.

انتهای پیام/ی

تجلیل از فعالان و همکاران بیمه سلامت استان

برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار