مهم‌ترین حوادث امروز نهم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروزنهم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

محموله بلبرینگ قاچاق در "نائین" متوقف شد

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل خودرو‌های باری به یک دستگاه کامیون بنز باری که به مقصد کرج در حال حرکت بود، مشکوک وآن رامتوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات محموله بلبرنگ خارجی قاچاق که بصورت ماهرانه در لابلای کیسه‌های کنسانتره جاساز شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با بیان اینکه راننده فاقد هرگونه مدارک قانونی برای حمل محموله اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه ۴ میلیارد ریال است.

سرهنگ کاکاوند تاکید کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می‌کند که نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را هرگز نخواهد داد.
 

اخاذی مدیر کانال تلگرامی از دختر جوان به بهانه استخدام بازیگری

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه با مشاهده آگهی استخدام بازیگری در یک کانال تلگرامی، اقدام به ارسال رزومه و تصاویر خصوصی خود برای مدیر این کانال کرده و پس از آن مورد تهدید و اخاذی از سوی او قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: این دختر جوان عنوان کرد، پس از مشاهده آگهی استخدام بازیگری در یکی از سایت‌های تبلیغاتی درخواست خود را به فرد آگهی دهنده از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال کردم، پس از آن وی درخواست تصاویر خصوصی از من کرد و من هم این کار را برایش انجام دادم، اما فردای آن روز با پیام‌های تهدید آمیز فرد مذکور و تقاضای وجه در قبال عدم انتشار تصاویرم مواجه شدم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته سرانجام متهم شناسایی و طی یک عملیات پلیسی در منزلش دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به شهروندان در خصوص سؤاستفاده از کاربران در فضای مجازی گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

او با بیان این‌که برخی افراد تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند افزود: سودجویان و کلاهبرداران از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آن‌ها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. بنابر این توصیه ما به همه کاربران این است که حدود شرعی و ارزش‌های اخلاقی را در فضای مجازی رعایت کرده و از ارسال تصاویر خصوصی خود برای دیگران خودداری کنند تا این گونه دچار آسیب نشوند.
 

کشف ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در "فریدن

سرهنگ "مختار بهارلو"فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن با اطلاع از تردد مشکوک در یک کارخانه متروکه حاشیه شهر داران، بلافاصله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی و در یک عملیات منسجم، از محل مذکور بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال است، گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به منظور اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
 

پلیس فرودگاه اصفهان از خروج فرش‌های تاریخی جلوگیری کرد

سرهنگ" ذبیح الله دلاوررئیس پلیس فرودگاه اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه شهید "بهشتی " شهر اصفهان حین کنترل و بازرسی وسایل بار یکی از مسافران خارجی متوجه شدند که وی قصد خارج کردن تعداد ۱۶ تخته گلیم و فرش دست بافت از کشور را دارد.

او افزود: با بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این گلیم‌ها و فرش‌های دست بافت دارای ارزش و قدمت تاریخی هستند که بلافاصله توقیف و از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری به عمل آمد.

رئیس پلیس فرودگاه اصفهان با بیان اینکه در خصوص تحویل فرش‌ها به اداره میراث فرهنگی و برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام لازم صورت گرفت اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه با هوشیاری، اشرافیت و دقت نظر بالا از ورود و خروج هرگونه کالای ممنوعه به داخل و یا خارج از کشور ممانعت به عمل آورده و قاطعانه با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.