مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه سوگواره خوشنویسی استانی امام رضا (ع) در کوهدشت گفت: به دنبال تحقق عدالت فرهنگی و هنری در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه سوگواره خوشنویسی استانی امام رضا (ع) در کوهدشت گفت: به دنبال تحقق عدالت فرهنگی و هنری در استان هستیم.
احمد حسین فتایی در آیین اختتامیه سوگواره استانی خوشنویسی امام رضا (ع) که دوشنبه ششم آبان ماه به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت و به همت انجمن خوشنویسان این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت ثامن الحجج امام رضا (ع) گفت: بارگاه مقدس این امام اکنون میزبان مسلمانان و علاقه‌مندان به ائمه معصومین (ع) از سرتاسر جهان است و این یک نعمت الهی بزرگ برای ما ایرانیان است.
او  سپس لرستان را مهد تاریخ، فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: وجود آثار منقوش در دیوارنگاره‌های میرملاس و هومیان کوهدشت، مصداق بارز این مدعا است و بر قدمت فرهنگی و هنری این دیار صحه می‌گذارد.
او ادامه داد: هنر توانایی و مهارت خلق زیبایی است و هنرمند استعداد ذاتی دارد، هنر خوشنویسی را باید آیینه‌ی تمام نمای زیبایی دانست، زیرا آیات، احادیث و اشعار بزرگان را به زیباترین شکل ممکن ثبت می‌کند.
فتایی افزود: در ایران پس از اسلام زمانی که قرآن کریم توسط ابوبکر ابن سعد زنگی به خط نسخ تحریر شد و سپس با پیدایش خط تعلیق، خط زیبای نستعلیق از تلفیق این دو، متولد شد تا به عنوان عروس خطوط ایرانی و اسلامی شناخته شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین اذعان داشت: برقراری عدالت فرهنگی و هنری در استان، یکی از اولویت‌های بسیار مهم ما در این اداره کل است که خوشبختانه با واگذاری جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی و هنری به شهرستان‌های استان از جمله جشنواره آیینی به دلفان، اقوام به رومشگان، برای اولین بار، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به بروجرد و جشنواره تئاتر استان به شهرستان الیگودرز که تا پایان ماه جاری برگزار می‌شود و همچنین سوگواره استانی خوشنویسی به شهرستان کوهدشت به خوبی محقق شده است.
او در پایان با اعلام خبر تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۲۰۰ هنرمند استان از ابتدای سال تاکنون، گفت: یکی دیگر از موضوعاتی را که به جد پیگیری می‌کنیم، حل مشکل پروژه‌های زیر ساختی استان در حوزه فرهنگ و هنر است که خوشبختانه شهرستان کوهدشت در این زمینه در استان پیشرو بوده و برای حل مشکلات سایر شهرستان‌ها نیز برنامه ویژه‌ای را در نظر داریم.

انتهای پیام/ب

تحقق عدالت فرهنگی و هنری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار