معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:۸۷ درصد مناطق زیر پوشش این دانشگاه با اقدامات مطلوب طرح تحول نظام سلامت هم‌اینک داری شبکه بهداشت و درمان هستند.

۸۷ درصد مناطق سیستان و بلوچستان زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در دورترین نقاط زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای پزشک مقیم هستند.

او راه‌اندازی ۸۳ خانه بهداشت روستایی، ۲۱ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، ساخت هشت پایگاه بهداشت، بهره‌برداری از ۳۹ پایگاه اورژانس روستایی، جاده‌ای و شهری، بهره‌برداری از سه پد فرود بالگرد در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع)، تل سیاه و حرمک، ساخت چهار تسهیلات زایمانی روستایی و راه‌اندازی ۱۴ واحد مسکونی ویژه کادر بهداشت و درمان در مناطق روستایی را بخش از خدمات دولت در قالب طرح تحول نظام سلامت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بهورز یکی از تاثیر گذارترین مشاغل در نظام سلامت محسوب می‌شود گفت: توسعه زیر ساخت‌ها، تامین منابع مالی و انسانی ماندگار و بکارگیری بهورزان بومی از مهمترین عوامل دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی بهداشت و درمان در محدوده این دانشگاه است.

او  مشارکت ۱۰ هزار داوطلب سلامت در برنامه‌های سلامت دانشگاه را گامی موثر در مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت آنان در مدیریت، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های سلامت در راستای ارتقای سلامت و توانمندسازی جامعه از مهمترین اهداف اجرای طرح داوطلبان سلامت بود.

طباطبایی اظهار داشت: از زمان اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان داوطلبان سلامت با اقدامات موثر خود دانشگاه علوم پزشکی را در اجرای برنامه‌های مهمی نظیر ریشه کنی فلج اطفال، مالاریا، تالاسمی، شناسایی مادران باردار پر خطر و ... یاری کردند.

او  افزود: داوطبان سلامت سیستان و بلوچستان به صورت محله‌ای در شهر‌ها و روستا‌ها و هم به صورت تخصصی در ادارات و نهاد‌ها فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: داوطلبان سلامت به عنوان مشارکت کنندگان مردمی از ارکان اساسی مراقبت‌های بهداشتی و سلامت در جامعه به حساب می‌آیند به طوریکه مشارکت این افراد در برنامه‌های مختلف بهداشتی درمانی یاری‌گر این نهاد در تحقق اهداف مورد نظر است.

انتهای پیام/.ع

طرح تحول نظام سلامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار