فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: عرضه مرغ زنده که به صورت غیربهداشتی نگهداری و عرضه می‌شود باعت کندشدن فعالیت کشتارگاه طیور این شهرستان شدهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری فرماندار  ایرانشهر گفت: عرضه مرغ زنده که به صورت غیربهداشتی نگهداری و عرضه می‌شود باعت کندشدن فعالیت کشتارگاه طیور این شهرستان شده بطوریکه این واحد مجهز تنهابا ٢٠ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

ابوذر کوثری در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور این شهرستان  به اهمیت کشتارگاه‌ها در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی مردم اشاره کرد و افزود: مرغ در این کشتارگاه با کیفیت بالا و به شیوه شرعی و بهداشتی ذبح می‌شود از مردم انتظار است در راستای حمایت از رونق تولید، از تولیدات بومی حمایت کنند.

او تصریح کرد: مردم بایستی از خرید مرغ زنده پرهیز کنند چرا که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

او با بیان اینکه عرضه مرغ زنده در ایرانشهر باعث شده تا کشتارگاه طیور این شهرستان با ٢٠ درصد ظرفیت خود فعالیت کند افزود: نگهداری و فروش مرغ زنده در سطح شهرستان بصورت غیر بهداشتی انجام می‌گیرد که می‌تواند ضمن انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد و آلودگی زیست محیطی را به همراه داشته باشد.

فرماندار ایرانشهر گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان تصمیم گرفته شده تا ۴٠ درصد مرغ تولیدی مرغداری‌های شهرستان از این پس تحویل کشتارگاه طیور شود تا علاوه بر فعالیت این واحد صنعتی شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان و عرضه مرغ بهداشتی در شهرستان باشیم.

دکتر کوثری افزود: هم اینک ٢۵ واحد مرغداری فعال در شهرستان ایرانشهر سالانه بیش از هفت هزار و ٢٠٠ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

او بیان کرد: کشتارگاه طیور ایرانشهر با ظرفیت کشتار ۲ هزار قطعه مرغ در هر ساعت ظرفیت خوبی برای عرضه مرغ بهداشتی در منطقه است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

ریگی یکی از مدیران کشتارگاه طیور ایرانشهر هم گفت: متأسفانه ورود بی رویه مرغ کشتار روز از شهر‌های کرمان و بیرجند به شدت به فرصت اشتغال جوانان بومی ایرانشهر ضرر وارد کرده است.

او بیان کرد: کشتارگاهی که در سال‌های گذشته با ۱۱۰ نفر نیرو روزی ۶ دستگاه کامیون مرغ کشتارروز را وارد بازار استان می‌کرد اکنون با ورود بی دلیل این فراورده از سایر شهر‌های کشور مجبور شده بر خلاف میل باطنی تعدادی از کارگران را اخراج کرده و با کمتر از ٣٠ نفر تنها دو روز از هفته را مشغول به کار باشند.

انتهای پیام/گ

فروش مرغ زنده در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار