دبیرکمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۸۱ هزار و ۷۹۲ زائر پاکستانی اربعین حسینی از هفتم شهریور تاکنون توسط تیم‌های علوم پزشکی خدمات سلامت دریافت کردند.

بیش‌از ۸۱ هزار زائر پاکستانی خدمات سلامت دریافت کردندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید مهدی طباطبایی دبیرکمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۸۱ هزار و ۷۹۲ زائر پاکستانی اربعین حسینی از هفتم شهریور تاکنون توسط تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مستقر در میرجاوه و زاهدان خدمات سلامت دریافت کردند.

سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه خدمات به زائران حسینی کشور پاکستان را مورد توجه قرار دادند.

او ادامه داد: ۲ موکب سلامت با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه و زائر سرای امام‌رضا (ع) زاهدان راه‌اندازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ویزیت ۱۵ هزار و ۴۸۹ زائر، ارائه داروی رایگان به ۲۶ هزار و ۶۷۳ زائر و انتقال ۵۲ زائر به بیمارستان را از جمله مهمترین خدمات ارائه شده به زوار کشور دوست و همسایه پاکستان عنوان کرد.

او  افزود: بیماریابی، بستری موقت بیماران، انجام مراقبت‌های ویژه مادران باردار، ویزیت دندانپزشکی، کلر سنجی منابع آبی، گندزدایی آب، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نمونه‌برداری از موادغذایی و واحد مامایی از جمله اقداماتی است که هر سال برای مراقبت از سلامت زائران و پیشگیری از ورود بیماری به کشور انجام می‌شود.

 سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق و قلب زمین یعنی کربلا است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در‌های این استان به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به قلب زمین باز شده است.

زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و زیارت معشوق پا بر خاک ایران اسلامی گذاشته و گاه شبی را در استان سیستان و بلوچستان سپری می‌کنند.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.

انتهای پیام/ع

خدمات درمانی به  زوار پاکستانی ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار