اجرای طرح پایش کارخانجات خوراک دام شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: بررسی وضعیت بهداشتی کارخانجات تولید خوراک دام و طیور با انجام نمونه برداری از تولیدات آن‌ها انجام شد.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   با اشاره به انجام طرح پایش خوراک دام و طیور گفت: بر اساس سیاست‌های اداره کل دامپزشکی استان کرمان در فصول مختلف سال برای اطمینان از سلامت خوراک دام تولید شده در کارخانجات، نمونه برداری‌های تصادفی در دستور کار شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارد و در همین راستا شبکه دامپزشکی شهرستان نیز نمونه برداری از مراکز تولید خوراک دام در هفته اخیر انجام داده است.

او تصریح کرد: از واحد‌های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در شهربابک، نمونه گیری انجام شد و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال گردید.

اسدی در خصوص هدف پایش خوراک دام و طیور بیان داشت: در صورت آلوده بودن خوراک دام به عوامل میکروبی یا قارچی، تولید سم توسط این عوامل صورت گرفته و در صورت مصرف خوراک آلوده توسط دام، این سموم در شیر دام ترشح شده و مصرف شیر آلوده توسط انسان می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت فردی وارد کند.

انتهای پیام/ی

خوراک آلوده دام تولید بیماری می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار