تکواندوکار ایران برای رسیدن به جمع ۵ نفر برتر وزن ۶۸- کیلوگرم و کسب سهمیه المپیک کار دشواری در پیش دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، میرهاشم حسینی هوگوپوش وزن ۶۸- کیلوگرم تیم ملی کشورمان به نشان طلای مسابقات اوپن صربستان دست یافت و ضمن پر کردن ۴۰ امتیاز المپیکی که هر تکواندوکاری می‌تواند در طول سال از تورنمنت‌های مختلف کسب کند، ششمین مدال طلای خود را در سال ۲۰۱۹ به دست آورد.

میرهاشم که کارش را با قهرمانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا همراه با دانشگاه آزاد آغاز کرده بود، در ادامه به مدال طلای مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی و یونیورسیاد دانشجویان جهان دست یافت. اوج کار او نمایش‌ خیره کننده در ۲ گرندپری رُم و ژاپن بود که موفق شد با کنار زدن حریفان قدرتمندی، چون ژائو شوای، ادیوال پونتس و دای هون لی به مدال طلای این مسابقات دست یابد.

میرهاشم می‌توانست در گرندپری بلغارستان برای سومین بار روی سکوی قهرمانی برود و با کسب ۴۰ امتیاز، به جمع ۵ نفر برتر این وزن در رنکینگ برسد، اما با باخت برابر دای هون لی تکواندوکار پرافتخار و مطرح کره‌ای از دور رقابت‌ها کنار رفت.


بیشتر بخوانید: افلاکی: نباید وارد بحث داوری شویم/ فینال گرندپری امتیازش ۲ برابر است و حساسیتش ۱۰۰ برابر!


هوگوپوش وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان که با کارشکنی انگلیسی‌ها فرصت حضور در مسابقات جهانی منچستر را از دست داده بود، در شرایطی نابرابر با حریفانش به رقابت پرداخت و در یک بازه زمانی کوتاه موفق شد به رده ششم وزن ۶۸- کیلوگرم برسد. هوگوپوش میانه‌ای کشورمان در حال حاضر با ۲۹۲ امتیاز در رده ششم وزن دوم قرار دارد و بالاتر از خود جواد آچاب بلژیکی را می‌بیند که با ۳۰۳ امتیاز رنک پنجم این وزن را در اختیار دارد.

البته میرهاشم پیش از این ۳۶ امتیاز از تورنمنت‌ها کسب کرده بود و تنها ۴ امتیاز از تورنمنت صربستان به اندوخته‌های او در رنکینگ المپیکی اضافه خواهد شد، بنابراین میرهاشم برای کسب سهمیه مستقیم از طریق رنکینگ، چاره‌ای به غیر از درخشش در فینال گرندپری و رفتن روی سکوی این مسابقات ندارد.


بیشتر بخوانید: بازیکنان تیم ملی در گرندپری بلغارستان عجولانه بازی می‌کردند/ میرهاشم باز هم می‌تواند دای هون لی را شکست دهد/ حریف مردانی تکواندوکار قدری بود


فینال گرندپری در روسیه برگزار خواهد شد و مدال طلای ۸۰ امتیازی آن حساسیت‌های این مسابقات را بیشتر کرده است. از طرف دیگر فینال گرندپری آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ به شمار می‌آید که این موضوع انگیزه هوگوپوشان حاضر در این رقابت‌ها را بیشتر خواهد کرد و میرهاشم که به نسبت رقبای اصلی خود از تجربه کمتری برخوردار است کار سختی در این مسابقات دارد، اما تکواندوکار شایسته کشورمان پیش از این تمامی آن‌ها را شکست داده و امید زیادی برای درخشش او در فینال گرندپری روسیه وجود دارد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار