هوگوپوش سابق تیم ملی گفت: تمام بازیکنان برای رفتن روی سکو و کسب سهمیه در فینال گرندپری حاضر می‌شوند و می‌توان گفت این مسابقات ورودی المپیک است.

مجید افلاکی پیشکسوت تکواندو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بعد از گرندپری ژاپن که بازیکنان به نتایج خوبی دست یافته بودند، باید از نظر روانی روی آن‌ها کار می‌شد و در بلغارستان نیاز تیم به یک روانشناس ورزشی کاربلد مشهود بود. به اعتقاد من بازیکنان دچار فراز و نشیب شدند اما در این مقطع نباید چنین اتفاقی بیفتد، زیرا اکنون جای هیچ اشتباهی نیست. برای موفقیت در مسابقات پیش رو باید علاوه برمسائل فنی روی بحث روانی بازیکنان به خوبی کار شود.  

افلاکی در خصوص عملکرد میرهاشم حسینی در گرندپری بلغارستان گفت: میرهاشم درگیر یک سری مسائل شده و فشار را روی خودش بیشتر کرده است. میرهاشم تا به اینجای کار عملکرد خوبی داشته اما نباید فکر کند حتما باید در این مسابقه موفق باشد زیرا چنین چیزی تمرکزش را به هم می‌ریزد و فشار را روی او بیشتر می‌کند. او باید بدون هیچ دغدغه فکری، توانایی‌های خودش را نشان دهد و در حین مسابقات فقط چیزی که خودش هست باشد. این که کادرفنی و فدراسیون یا رسانه‌ها و حتی بازیکن به خودش بگوید حتما باید موفق شوم، یک معظل ایجاد می‌کند، بنابراین بازیکن باید همان توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد را در مسابقه پیاده کند.


بیشتر بخوانید: بازیکنان تیم ملی در گرندپری بلغارستان عجولانه بازی می‌کردند/ میرهاشم باز هم می‌تواند دای هون لی را شکست دهد/ حریف مردانی تکواندوکار قدری بود


پیشکسوت تکواندو در پاسخ به این سوال که اشتباهات داوری در باخت میرهاشم برابر حریف کره ای تا چه اندازه تاثیرگذار بود، عنوان کرد: با شرایط و تغییراتی که ایجاد شده نمی‌توانیم با داوران بحث کنیم. باید در نظر بگیریم که داوری برای تمام تیم‌ها یکسان است و زمانی که می‌بریم درباره داوری صحبت نمی‌کنیم، بنابراین بهتر است به این مسائل نپردازیم و روی قابلیت‌های خودمان تمرکز کنیم. باید تمام پیروزی‌ها و شکست‌های گذشته را فراموش کنیم و از این پس نگاهی رو به جلو داشته باشیم و بازیکنان باید از نظر فکری و فنی به خوبی هدایت شوند.  

او در ادامه گفت: پیش بینی من این است که ۳ سهمیه می‌گیریم اما کادرفنی و بازیکنان باید گذشته را فراموش کنند و از نو شروع کنند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند.


بیشتر بخوانید: کار دشوار هوگوپوشان ایرانی در فینال گرندپری


دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان کانادا درباره فینال گرندپری و حساسیت این مسابقات تصریح کرد: فینال گرندپری ۲ برابر گرندپری‌ها امتیاز دارد و حساسیت آن ۱۰۰ برابر است. تمام بازیکنان برای رفتن روی سکو و کسب سهمیه در فینال گرندپری حاضر می‌شوند و می‌توان گفت این مسابقات ورودی المپیک است. در این مقطع نباید برای تیم ملی حاشیه ایجاد شود و بازیکنان باید تمام توانایی هایشان را در فینال گرندپری رو کنند، زیرا فینال هر ورزش المپیک است.  

انتهای پیام/ 

اظهارات افلاکی درباره گرند پری تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار