رئیس اداره بیمه سلامت استان کرمان گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی، نیاز بیمه شدگان به دفترچه حذف می‌شود و پزشک با کد ملی بیمار خود می‌تواند نسبت به تجویز دارو اقدام کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید رضا ترابی، رئیس اداره بیمه سلامت استان کرمان به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی اشاره کرد و گفت: بدین ترتیب، نیاز بیمه شدگان به دفترچه حذف خواهد شد و پزشک صرفاً با کد ملی بیمار خود می‌تواند نسبت به تجویز دارو و خدمات اقدام کند و بیمار نیز با کد ملی در موسسات درمانی مثل آزمایشگاه، تصویربرداری و داروخانه خدمت تجویز شده توسط پزشک را بدون نیاز به دفترچه دریافت خواهد کرد.

او افزود: یکی از دکترین‌ها (نظریه ها) سازمان بیمه سلامت برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود برنامه محوری است و کلیه برنامه‌های سازمان بیمه سلامت بر پایه سه محور دسترسی عادلانه، سلامت محور بودن به جای درمان محوری- حفاظت مالی به نیابت از بیمه شدگان تنظیم شده است که استقرار کامل سازمان الکترونیک به عنوان خط مشی و هدف برتر استراتژیک تدوین شده است.

ترابی تصریح کرد: در عصر آمار و اطلاعات هر سازمانی برای رسیدن به اهداف خود نیاز به شفافیت، صحت، دقت و بر خط بودن اطلاعات دارد و مدیری که سازمانش این ویژگی را نداشته باشد، همانند خلبانی است که هواپیمای او رادار ندارد، چنین پروازی هرگز به مقصد نخواهد رسید.

او بیان داشت: بنابراین در راستای استقرار دولت الکترونیک بر اساس بند ث ماده ۶۷ و بند ج ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه و همچنین بند د ماده ۱۷ قانون برنامه بودجه ۹۷ ضمن مهندسی مجدد فرایند‌های جاری سازمانی با تعریف دو پروژه بزرگ در حوزه درمان بخش سرپایی به عنوان نسخه نویسی الکترونیک و دیگری در بخش بیمارستانی تحت عنوان الکترونیکی کردن اسناد بستری در راستای الکترونیک سازی و هوشمند سازی سازمان گام بردارد.

 

رییس اداره بیمه سلامت استان کرمان گفت: با اجرای این طرح در شهرستان کرمان از مهرماه سال ۹۷ تاکنون بیش از ۷۰ درصد از پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد ما را همراهی کردند.

او بیان داشت: از مزایای اجرای این طرح غیر از صرفه جویی هزینه‌های کاغذ و چاپ و صدور دفترچه و کمک به بقاء جنگل‌ها و محیط زیست و افزایش بهره وری منابع انسانی می‌توان از شفافیت در آمار، کنترل بر خط استحقاق درمان بیمه شدگان کنترل، همپوشانی بیمه‌ای و کنترل قوانین و ضوابط بیمه‌ای به صورت بر خط و در نهایت مدیریت بهینه منابع و مصارف در حوزه درآمد‌های ناشی از سرانه بیمه و هزینه‌های درمان نام برد.

ترابی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمان جمعیتی معادل ۲۵۸هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ماهانه به طور میانگین بیش از ۱۲۰هزار مراجعه به مراکز درمانی داریم که هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در ماه به این مراکز پرداخت می‌کنیم.

او افزود: پروژه دیگر در راستای هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت، الکترونیکی نمودن اسناد بیمارستانی در بخش بستری است تا قبل از اجرای این پروژه، پذیرش، کنترل و رسیدگی این اسناد به صورت سنتی و دستی انجام می‌شد، اما در حال حاضر کل فرایند به صورت الکترونیکی در حال اجراست.

ترابی تصریح کرد: در حوزه بیمارستان‌های دانشگاهی، ۱۰۰ درصد مراکز الکترونیکی شده است و در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی هم تا پایان سال جاری الکترونیک سازی اسناد بستری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار