مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان از اجرای عدالت در نظام بیمه سلامت براساس طرح وسع سنجی خبر داد.

عدالت در سلامت با اجرای طرح ارزیابی وسعبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع اصحاب رسانه گفت: بالای ۶۰درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و برای خدمت رسانی به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰هزار نفری موظف به قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی هستیم.

او افزود: ماهیانه بالغ بر ۵۰میلیارد تومان تعهد مالی است که اداره کل بیمه سلامت برای پرداخت هزینه‌های درمانی، تشخیصی و بهداشتی پرداخت می‌کند.

جعفری ادامه داد: تا تیر ۹۸ همه پرداخت‌ها صورت گرفته و بین اداره کل بیمه سلامت و ارایه دهندگان خدمات رضایت نسبی وجود داشته است تاروند پذیرش و درمان بیماران دچار اختلال نشود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در هفته بیمه سلامت سال گذشته نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کردیم گفت:از ابتدای سال ۹۸نیز به کل کشور تعمیم داده شد، به گونه‌ای که تا امروز در بیش از ۳۰درصد شهرستان‌های سراسر کشور روال نسخه نویسی الکترونیک و کاهش دفترچه نویسی بیمه انجام شده است.

 جعفری افزود: بالغ بر ۷۰درصد مراکز درمانی طرح نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کردند و ۳۰درصد هم تا پایان سال به این طرح خواهند پیوست.

او همچنین از آغاز نسخه نویسی الکترونیکی از ابتدای آبان در کلینیک‌های دولتی خبرداد و گفت:تا آخر آبان نیز در کل استان همه مراکز کلینیکی دولتی تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت به گونه‌ای که روند درمان از پذیرش، ترخیص بیماران به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه این طرح از آذر در بیمارستان‌های خصوصی نیز اجرا می‌شود بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی باعث کیفیت درمان، شفاف سازی هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های جاری و عدم استفاده ازدفترچه‌های بیمه می‌شود.

او با اشاره به طرح وسع سنجی که از اولویت‌های برنامه ها در هفته بیمه سلامت است گفت: اگر تاکنون برای بیمه درمان مردم صرفا شهر محل سکونت ملاک بود و هرکس بیمه نداشت از دفترچه بیمه رایگان برخوردار می شد که با این کار اغنیاء و فقراء بدون پرداخت حق بیمه دارای دفترچه بیمه می‌شدند، اما در طرح جدید براساس وسع خانواده و دهک بندی می‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت افزود: در وسع سنجی سه دهک پایین جامعه دفترچه رایگان دریافت می‌کنند و در سال آینده خدمات درمانی را نیز رایگان دریافت خواهند کرد.

او تصریح کرد: همچنین دهک‌های ۴تا۷ بخشی از حق بیمه را خودشان و بخشی را دولت پرداخت می‌کنند و سه دهک بالای جامعه باید کل هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

 جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه از ماه آینده تمدید دفترچه بیمه براساس وسع خانواده است عنوان کرد: این طرح به شکل الکترونیک و با اتصال سامانه بیمه سلامت به سامانه‌های مرکز آمار ایران و وزارت رفاه که متولی دهک بندی جامعه است، صورت می‌گیرد که در راستای عدالت، هرکس توان مالی دارد در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کند و در نتیجه وابستگی به یارانه و نفت کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح

آزمون وسع در بیمه سلامت اجرایی می شود

برچسب ها: بیمه سلامت ، وسع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار