مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشوردر کرمان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری از زندانی شدن ۲۰۰ نفر از افرادی که دچار حوادث و محکوم به پرداخت دیه شده بودند ممانعت شد.

حمایت از طرح بیمه موتورسواران/ ممانعت از زندان رفتن ۲۰۰راننده متخلفبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور، در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان در حوادث رانندگی وضعیت خوبی ندارد و در ۵ ماهه امسال رتبه چهارم کشور را در تلفات جانی حوادث رانندگی داشت.

او افزود: نخستین شعبه استانی این صندوق در استان کرمان فعال شد و پس از کرمان در ۲۸ استان دیگر این صندوق راه اندازی شده و مردم به راحتی به خدمات صندوق دسترسی پیدا کرده اند.

او گفت: بخش عمده کار پرونده‌های صندوق در مجموعه انتظامی انجام می‌شود و دستاورد فعالیت ها، ارائه خدمات ارزنده به مردم و پرداخت سالانه بیش از ۸۰ میلیارد تومان به قربانیان حوادث رانندگی بوده که عمدتا از اقشار متوسط جامعه هستند.

جباری تصریح کرد: در زمانی بیش از ۱۰۰ هزار نفر زندانی حوادث رانندگی در کشور داشتیم، که به لطف نظام جمهوری اسلامی و قانون شخص ثالث، اکنون زندانی بدهکار دیه حوادث رانندگی نداریم و شاید حدود ۲۰۰ نفر باشند که پرونده آن‌ها در حال اقدام است.

پرداخت سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت رانندگی درکشور

او با تاکید بر لزوم مطالبه گری و آموزش و فرهنگسازی رفتار ترافیکی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت در سراسر کشور توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیمه‌ها پرداخت شده که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به صندوق خسارت بوده است.

او بیان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری در استان کرمان نیز ۲۰۰ نفر از افرادی که دچار حوادث شده بودند و محکوم به پرداخت دیه با کمک صندوق خسارت‌های بدنی زندان نرفتند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور، جاده ناایمن، خودرو و رفتار ترافیکی ناایمن را سه علت حوادث رانندگی در کشور عنوان کرد و گفت: استان کرمان در حوادث رانندگی وضعیت خوبی ندارد و در ۵ ماهه امسال رتبه چهارم کشور را در تلفات جانی حوادث رانندگی دارد.

او افزود: درخواست داریم دستگاه‌های ذیربط در حوادث رانندگی در این زمینه کار کنند، زیرا هزینه‌های معنوی و انسانی حوادث جاده‌ای قابل جبران نیست و باید در فرهنگ سازی و کار مسوولان استان تلاش کنند.

جباری تصریح کرد: باید در استان کرمان آموزش همگانی و توسعه فرهنگ ترافیک پیگیری شود، زیرا استان در این زمینه ضعیف است و باید با مشارکت پلیس و صدا و سیما این اقدام صورت بگیرد.

او بیان داشت: تجهیز و تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی در لوازم هوشمند و دوربین ضرورت استان است و در زمینه دیگر ما برای ارتقاء کیفیت وسائل نقلیه و ایمنی جاده‌ها ورود کرده ایم و باید نمایندگان مجلس در این زمینه مطالبه کنند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور با بیان اینکه در استان کرمان تعداد زیادی وسیله نقلیه و موتورسیکلت بدون گواهینامه و بیمه نامه تردد می‌کنند که پلیس براساس قانون باید از تردد این وسائل جلوگیری کند گفت: نقاط حادثه خیز استان را می‌شود با اقدامات کوتاه مدت شناسایی و با نصب علائم و ایجاد سرعت گیر جلوی خیلی از تصادفات را گرفت.

او افزود: مدت زمان رسیدگی به پرداخت خسارت از سوی صندوق خسارت‌های بدنی از ۶ ماه به کمتر از یک هفته کاهش پیدا کرده و صندوق آمادگی دارد با تکمیل پرونده‌ها در حوزه انتظامی و کلانتری، در کمتر از سه روز خسارت را پرداخت کند.

حمایت از طرح بیمه موتورسواران

جباری با اشاره به آمار بالای موتورسیکلت‌های بدون بیمه اظهار کرد: در استان کرمان به عنوان پایلوت این کار را انجام می‌دهیم که ۱۰۰ درصد بخشودگی جریمه را برای موتورسیکلت‌ها بگیریم و ۲۵۰ هزار تومان حق بیمه موتورسیکلت‌ها را تقسیط می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور جاده ناایمن، خودرو و رفتار ترافیکی ناایمن را سه علت حوادث رانندگی در کشور عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری کرمان نیز در این دیدار گفت: امکانات جاده‌ای و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها با وسعت استان کرمان با ۱۳ هزارکیلومتر جوابگو نیست و اکنون در کل استان ۱۶۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که بایستی مشکلشان رفع شود.

موحد گفت: ۸۸ میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم مشکل جاده‌ها و نقاط حادثه خیز را رفع کنیم تا شاهد حوادث بالای جاده‌ای نباشیم.

کرمان به ۱۰۰ دوربین جدید برای پایش تصویری جاده ها نیاز دارد

او افزود: پایش تصویری در جاده‌های استان از ۵۰ کیلومتر به ۲۵ کیلومتر باید اصلاح شود و هر ۲۵ کیلومتری یک دوربین نصب شود تا حوادث نیز کاهش یابد.

موحد افزود: برای کنترل تمامی مسیر‌های جاده‌ای اصلی نیازمند ۱۰۰ دوربین هستیم.

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: پیشگیری برای کاهش حوادث اولین مورد است که باید به آن توجه شود تا هزینه‌های گزاف خسارات را نپردازیم.

او افزود: کار پیشگیری از طریق آموزش بایستی اولین اولویت مسئولین و متولیان باشد چرا که سالیانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت میکنند که این میزان هم خسارات بالایی دارد و هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی وجهه ناخوشایندی دارد.

او از پرداخت میزان خسارات در سال ۹۷ توسط صندوق خسارات بدنی کشور به استان کرمان تشکر کرد و گفت: این میزان پرداخت برای استان کرمان سهم خوبی است، اما برای کاهش حواث باید راهکار ارائه داد و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد که در این زمینه پیشگیری شود.

انتهای پیام/ح

ممانعت از زندانی شدن ۲۰۰راننده درکرمان

برچسب ها: خسارت مالی ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار