دبیر برگزاری جشنواره انار تفت گفت: دومین جشنواره انار به منظور برندسازی این محصول، توسعه گردشگری پایدار و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

جشنواره‌ی یاقوت‌های سرخ در باغشهر تفتجواد ملانوری، دبیر برگزاری جشنواره انار تفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: دومین جشنواره‌ی انار تفت به منظور برندسازی این محصول، توسعه گردشگری پایدار،   تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، ماندگاری نام باغشهر بر تفت و ایجاد شادمانه به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) در شهرستان تفت برگزار می‌شود.

او افزود: در این جشنواره بیش از  ۳۰ غرفه صنایع دستی با محوریت انار و فرآورده‌های آن از جمله لواشک، رب انار، آش انار و غیره، برپا می‌شود.

ملانوری تصریح کرد: تجلیل از اناربندان (واسطه بین باغدار و خریدار) تفتی، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع انار، پرده خوانی، شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی سنتی زنده و ورزش باستانی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

دبیر برگزاری جشنواره انار تفت با بیان اینکه انار گِل و انار سفید تفت به ثبت ملی رسیده است، افزود: این دو انار از جمله انار‌های شاخص کشوری از نظر دوام، کیفیت و ماندگاری هستند.

او اظهارداشت: دومین جشنواره انار تفت از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه، مصادف با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، در  باغ صدری تفت گشایش می‌یابد.

ملانوری اضافه کرد: این جشنواره  تا جمعه، ۱۷ آبان ماه  از ساعت ۹ تا ۲۳ در باغ صدری تفت برای بازدید و خرید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/ غ

برپایی دومین جشنواره انار در باغشهر تفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.