دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد از نشریه فرانسوی «لوپوئن» به دلیل توهین به اردوغان شکایت کرده است.

اردوغان از نشریه فرانسوی «لوپوئن» شکایت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد از سردبیر و خبرنگار نشریه فرانسوی «لوپوئن» به دلیل «توهین» به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شکایت می‌کند.

اردوغان امروز جمعه نیز اقدام سردبیر و خبرنگار نشریه فرانسوی لوپوئن را به دلیل انتشار مطلبی توهین آمیز از او روی صفحه نخست نشریه محکوم کرد.

حسین آیدین، وکیل رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد دادخواست شکایتی علیه شماره ۲۴ اکتبر مجله لوپوئن تنظیم کرده است.

مجله لوپوئن در شماره ۲۴ اکتبر خود ضمن انتشار تصویری از اردوغان روی صفحه نخست نشریه، او را «ریشه کن» توصیف و به «پاکسازی قومی» متهم کرده بود.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از این مجله در پیام توئتیری نوشت: «واضح است که چرا آن‌ها [فرانسوی ها] به رئیس جمهور ما حمله می‌کنند. از آنجا که بازی آن‌ها خراب شد و واسطه آن‌ها [پ. ک. ک] در سوریه ضربه بزرگی متحمل شده است.»

او همچنین با اشاره به تاریخ فرانسه و برده داری آن‌ نوشت: «فرانسه تعدادی از کشور‌های آفریقایی مانند الجزایر و مغرب را اشغال کرد و هزاران نفر را کشت.»

رئیس جمهور ترکیه دیروز پنجشنبه در سخنانی به کشور‌های غربی حمله کرد و گفته بود: «کشور‌هایی که از ما انتقاد می‌کنند به گذشته خود نظر کنند. آن‌ها با به راه انداختن جنگ جهانی دوم باعث کشتار ۵۰ میلیون انسان شدند.»

در روز ۶ اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ دستور داد تا نیرو‌های نظامی آمریکایی که در شمال شرقی سوریه و برای حمایت از کرد‌ها حضور داشتند، از این کشور خارج شوند. چند روز بعد، آنکارا عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. اقدام ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه چراغ سبزی به آنکارا برای آغاز عملیات نظامی بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
اردوغان کودک کش واقعا حالم از تصویر ریکار وبزدلش بهم میخوره..
آخرین اخبار