جیمز جفری، نماینده اعلام کرد: ده‌ها تروریست داعش در جریان عملیات ترکیه در سوریه آزاد شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز جفری، نماینده دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه اعلام کرد: ده‌ها تروریست داعش در جریان عملیات ترکیه در سوریه آزاد شده اند.

بر این اساس، این مقام امریکایی با انتقاد از عملیات ترکیه در شمال سوریه، خواستار اجرای کامل آتش بس در این منطقه شد.

وی تاکید کرد: دونالد ترامپ تصمیم خروج نظامی امریکا از سوریه را به تنهایی اتخاذ کرد و در این باره با من مشورتی انجام نداد. 

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان خروج آمریکا از سوریه را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای قلع و قمع کُرد‌های سوریه می‌دانند.

بیشتر بخوانید: احتمال باقی ماندن برخی از نظامیان آمریکا در شمال سوریه

ترکیه هفدهم مهر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار