کتاب هایی که به ابعاد مختلف زندگی امام حسن (ع) پرداخته اند را در این گزارش معرفی می کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مولفان ما کتاب هایی درباره امام حسن  (ع) نوشته اند که برخی از این آثار پژوهشی و  برخی ادبی هستند که از جمله این آثار می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

«آفتاب مهربانی»، سیری در زندگانی امام حسن مجتبی (ع)

«آفتاب مهربانی»، سیری در زندگانی امام حسن مجتبی (ع) اثر صادق داوری است که در انتشارات سلسله منتشر شد. این کتاب زندگی امام حسن مجتبی (ع)  را در چهار فصل بیان می‌کند که از جمله عناوین کتاب می‌توان به «زندگانی و شرح احوال امام حسن مجتبی (ع)»، «خلافت امام حسن مجتبی (ع)»، «شهادت امام حسن مجتبی (ع)»، «فرزندان امام حسن مجتبی (ع)» و «اشعاری در مدح امام حسن مجتبی (ع)» اشاره کرد. این کتاب برای نخستین بار در سال ۸۳ و با تیراژ ۲ هزار نسخه منتشر شد.

کتاب هایی که به ابعاد وجودی امام حسن (ع) پرداختند

۱۱۰ نکته ناب از سخنان گوهربار امام حسن (ع)

کتاب «۱۱۰ نکته ناب از سخنان گوهر بار امام حسن (ع)» اثر سید حسن طباطبایی است که در انتشارات قصر کتاب منتشر شد. این اثر احادیث و کلمات قصار امام حسن (ع) را بیان می‌کند و برای نخستین بار در سال ۸۹ با تیراژ ۳ هزار نسخه منتشر شد.

کتاب هایی که به ابعاد وجودی امام حسن (ع) پرداختند

۴۰ پرسش در محضر امام حسن (ع)

کتاب «۴۰ پرسش در محضر امام حسن (ع)» اثر علیرضا زکی زاده در انتشارات نینوا منتشر شد. در این کتاب به صورتی سمبلیک سؤالاتی از محضر امام حسن مجتبی (ع) در مورد مسائل مختلف تاریخی، اعتقادی، فقهی و ... پرسیده شده و پاسخ‏های آن امام به این پرسش‏ها آمده است. این سؤالات عمدتاً در مورد ولایت حضرت علی (ع)، غیبت امام زمان (عج) ‏، احکام نماز، فضایل و رذائل اخلاقی، ماهیت مرگ، مسائل تاریخی هستند. در پایان کتاب هم مدایح و مراثی درباره امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت‏‌های مختلف آمده است.  

آشنایی با معصوم چهارم حضرت امام حسن مجتبی(ع) از تولد تا شهادت

کتاب «آشنایی با معصوم چهارم حضرت امام حسن مجتبی(ع) از تولد تا شهادت» اثر مهدی محقق است که در انتشارات کشف الغطاء منتشر شد. این کتاب با هدف آشناسازی مردم با حوادث و جلوه‏‌های زندگی و سیره معصومین سامان یافته است و به اختصار، اما به طور مستند از منابع تاریخی بهره می ‏گیرد تا بخش‌هایی از حیات ظاهری و معنوی معصومین را بیان کند. در این مختصر از اعیان الشیعه، اعلام الوری و کامل ابن اثیر و دیگر منابع روایی و تاریخی استفاده شده و حوادث زندگی امام حسن مجتبی (ع) را از جمله خلافت، صلح و سیره و رفتار عبادی و سیاسی آن حضرت  به همراه گزیده ‏ای از نصایح ایشان  ارائه کرده است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۸۶ و با تیراژ ۱۰ هزار جلد منتشر شد.

آسمان صبر 

کتاب «آسمان صبر» اثر میرمسعود طاهریان در انتشارات به نشر منتشر شد. این کتاب گزیده‌ای از مجموعه شعر‌های مذهبی است که در قرن حاضر سروده شده اند و مدایح و مراثی درباره امام حسن مجتبی (ع) هستند. این کتاب برای نخستین بار در سال ۸۳ با تیراژ ۳ هزار نسخه در مشهد منتشر شد.

کتاب هایی که به ابعاد وجودی امام حسن (ع) پرداختند

آشنایی با معصومین به زبان تاجیکی حضرت امام حسن (ع)

کتاب «آشنایی با معصومین به زبان تاجیکی امام حسن (ع)» اثر سید مهدی آیت اللهی است که در انتشارت انصاریان منتشر شد. این کتاب با موضوع امام حسن (ع) به زبان تاجیکی منتشر شده است و از ویژگی‌های این حضرت می‌گوید. کتاب «آشنایی با معصومین به زبان تاجیکی حضرت امام حسن (ع)» برای نخستین بار در سال ۷۵ با تیراژ ۲ هزار جلد منتشرشد.

آفتاب غریب

کتاب «آفتاب غریب» اثر مریم کریمی است که در انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان منتشر شد. زینب عطایی ویراستاری این اثر را برعهده داشت. کتاب داستان‌هایی است که درباره امام حسن مجتبی (ع) نوشته شده اند. این اثر نخستین بار در سال ۸۶ با تیراژ ۳ هزار نسخه منتشر شد.

کتاب هایی که به ابعاد وجودی امام حسن (ع) پرداختند

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار