مهم‌ترین حوادث امروز ۴ آبانماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۴ آبانماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف انواع پوشاک قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از آن خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان کازرون با ایجاد تور ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۹۷۹ دست پیراهن، بلوز، لباس ورزشی، ژاکت و پلیور خارجی و قاچاق کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالای مکشوفه، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و کنترل تحرکات، با هرگونه فعالیت قاچاقچیان قاطعانه برخوردخواهند کرد.

تشدید طرح ارتقا امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده وجمع آوری معتادان پرخطر خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، با توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت وجدیت اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۶۳ نفر خرده فروش، ۸ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ صارمی تصریح کرد: دستگیری ۵۶ نفرسارق و کشف ۴۶ فقره سرقت و همچنین توقیف ۵۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید خاطر نشان کرد: امروز پلیس در مقابل قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر ایستاده و اجازه جولان دادن به آنان را نخواهند داد و اینگونه طرح‌ها با جدیت و به صورت روزانه و مستمرتوسط این فرماندهی انجام می‌شود.

واژگونی پژو ۴۰۵ حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری ۴۰۵ در محور قلات، یک نفر فوت و ۴ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور قلات، به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با ۵ سرنشین در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر فوت و ۴ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

عامل دسترسی غیرمجاز در فسا دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: نوجوان سایبری به اتهام دسترسی غیر مجاز و تخریب داده شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ فرج رستمی در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتا این شهرستان با موضوع دسترسی غیر مجاز و تخریب داده، کارشناسان سایبری اقدامات خود را با تحقیقات از شاکی آغاز کردند.

او افزود: شاکی مدعی گردید صفحه اینستاگرامش توسط شخصی ناشناس از دسترس خارج و ضمن تخریب اطلاعات موجود در آن، از وی نیز مبلغی اخاذی شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی انجام شده متهم که نوجوانی ۱۴ ساله بود شناسایی و احضار که با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

سرهنگ رستمی با تاکید بر ضرورت نظارت والدین بر عملکرد فرزندانشان در فضای مجازی، به کاربران هشدار داد: افرادی که با تصور پنهان ماندن هویت خود دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند که فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

۲ کشته و ۵ مجروح حاصل برخورد پژو پارس با پیکان

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: برخورد پژو پارس با یک پیکان در محور روستایی "دهنو، به سمت "اسلام آباد"، ۲ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: مأموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور روستایی "دهنو" به سمت "اسلام آباد" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک پژو پارس با یک سواری پیکان با ۶ سرنشین برخورد که منجر به فوت ۲ نفر سرنشین و مجروحیت ۵ سرنشین دیگر خودرو‌ها شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناس پلیس راه تجاوز به چپ از جانب راننده پژو پارس را علت این تصادف اعلام کردند، به رانندگان هشدار داد: پلیس با رفتار‌های پر خطر و تخلفات رانندگی که باعث به خطر افتادن جان سایر رانندگان می‌شود برخورد شدید و قانونی می‌کند.

پراید حامل تریاک در شیراز زمین گیر شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۷۵ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی استان و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ورودی شیراز به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۷۵ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان فارس قرار دارد.

غرق شدن کودک ۳ ساله در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از غرق شدن کودک ۳ ساله در استخر "شهدای صنعت نفت" خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ و اعلام غرق شدن یک نفر در استخر شهدای صنعت نفت، بلافاصله گشت انتظامی برای بررسی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد پسری ۳ ساله به همراه پدرش به استخر رفته که ناگهان به درون آب افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کودک پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است، با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و دردناک، به شهروندان توصیه کرد مراقبت فرزندان خود باشند تا چنین حوادث ناگواری رخ ندهد.

دستگیری ۴ سارق با ۵۲ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری ۴ سارق و کشف ۵۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان در نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان شیراز با اقتدار کامل پلیس اجرا شد.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در نتیجه اجرای این طرح موفق شدند ۴ سارق را دستگیر کنند، افزود: سارقان در بازجویی‌های انجام گرفته به ۵۲ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت.

کشف خودرو میلیاردی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک خودرو میلیاردی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه خودرو قاچاق و با پلاک جعلی در سطح شهرستان تردد دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او با بیان اینکه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، خودرو مورد نظر شناسایی و با همکاری مامورن پلیس راه شهرستان توقیف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این خودرو قاچاق و فاقد مجوز قانونی، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شناسایی و دستگیری مزاحم سایبری

سرپرست پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری یک مزاحم در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ دوم حشمت سلیمانی افزود: خانمی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی اعلام داشت که با چند شماره تلفن و از طریق شبکه‌های اجتماعی مزاحمت‌هایی برای او وجود آمده که با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستورکار افسران این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متوجه گردیدند که فردی ازدوستان نزدیک شاکیه با ارائه این شماره تلفن در گروه‌های واتس آپی خارج از کشور باعث ایجاد این مزاحمت گردیده که با ورود سریع افسران این پلیس عامل اصلی این مزاحمت دستگیر شد.

سرپرست پلیس فتا استان فارس از شهروندان درخواست کرد که در صورت بروز هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ اعلام نمایند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار