مهم‌ترین حوادث امروز ۲۸ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۸ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاسازی هروئین در صندلی‌های پراید لو رفت

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۱ کیلو و ۷۸۰ گرم هروئین در بازرسی از یک سواری پراید خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و سریعا وارد عمل شدند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن، ۱۱ کیلو و ۷۸۰ گرم هروئین که به صورت بسیار حرفه‌ای در صندلی‌ها جاسازی شده بود کشف و راننده و سرنشین را دستگیر کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری پراید که اسکورت محموله یود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۹ کشته و مجروح در تصادف ۳ سواری

رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: بر اثر برخورد ۳ دستگاه سواری پارس و ۴۰۵ در محور اوز به سمت خنج، ۲ نفر کشته و ۷ نفر مجروح شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب فارس بیان کرد: مأموران از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور اوز به سمت خنج مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند ۲ دستگاه ۴۰۵ با ۴ سرنشین با یک سواری پژو پارس با ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه جنوب فارس با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ راننده پژو ۴۰۵ فوت کرده‌اند، گفت: هر ۷ سرنشین دیگر خودرو‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که ۶ نفر از آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را رعایت نکردن فاصله عرضی از جانب راننده یکی از خودرو‌های ۴۰۵ اعلام کردند، از رانندگان خواست که با رعایت کردن قوانین رانندگی، سفری ایمن را برای خود و شهروندان به ارمغان بیاورند.

۵ کشته و زخمی در واژگونی پژو پارس

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی یک پژو پارس در محور روستایی قربانلک شهرستان مرودشت، یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی قربانلک شهرستان مرودشت به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک پژو پارس با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان فوت و ۴ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: کارشناسان بی توجهی راننده به جلو را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

آتش، آشپزخانه منزل مسکونی را به کام خود کشید /آتش سوزی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی در بلوار امیر کبیر مهار و خاموش شد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: پس از مشاهده شعله‌های آتش از یک واحد مسکونی در ساختمان سه طبقه و اعلام به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ایستگاه ۵ را به صدا درآورد و آتش نشانان را به همراه خودروی اطفایی روانه بلوار امیر کبیر کرد.

او ادامه داد: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه یک واحد مسکونی در طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه آغاز شده و باعث شعله وری کامل آشپزخانه و بخشی از واحد مسکونی شده بود که در زمان وقوع حادثه این واحد خالی از سکنه بود.

عدلو افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله آبدهی به سه تیم تقسیم شدند و با ورود به ساختمان، همزمان با تخلیه ساکنان مشغول خاموش کردن آتش شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: نیرو‌های عملیات پس از تخلیه ساکنان ساختمان و نجات آن‌ها از داخل دود و انتقال به فضای باز، با کنترل و مهار آتش از سرایت آن به واحد‌های مجاور جلوگیری کردند.

او افزود: آتش نشانان پس از خاموش کردن و لکه گیری آتش و جابجایی اجناس نیمه سوخته برای ایمن سازی محل حادثه و حاضر شدن مالک، با تحویل محل حادثه به او و ارائه تذکرات لازم ایمنی به همسایگان، عملیات خود را به پایان رساندند.

عدلو گفت: در این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی نرسید.

تصادف مرگبار در کمربندی دراک

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: رعایت نکردن اصول صحیح رانندگی در کمربندی دراک، مرگ راننده جوان را در پی داشت.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز با دریافت گزارش تصادف در کمربندی دراک بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸ را به محل اعزام کرد.

او ادامه داد: یک دستگاه خودرو سواری پراید پس از انحراف از مسیر اصلی درون آبراه حاشیه جاده واژگون شد.

عدلو افزود: در پی این حادثه راننده پراید در داخل اتاقک این وسیله نقلیه گرفتار شده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص، فرد را از داخل خودروسواری خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند که پس از انجام معاینات اولیه مرگ راننده جوان بر اثر شدت این برخورد تایید شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: نیرو‌های آتش نشانی در ادامه عملیات خود به وسیله جرثقیل خودرو سواری را از به حالت اولیه بازگردانده و به محل امن انتقال دادند.

او گفت: علت این حادثه رانندگی از سوی پلیس راهور در حال بررسی است.

 ۱۱۲ راس گوسفند قربانی پساب‌های پتروشیمی

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: پساب‌های پتروشیمی ۱۱۲ راس گوسفند را به کام مرگ فرستاد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در اطراف کارخانه پتروشیمی، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده کردند ۱۱۲ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب رودخانه کر تلف شده‌اند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: برابر نظریه اولیه کارشناسان، علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت بوسیله پساب‌های پتروشیمی موجود در آب رودخانه بوده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: برابر نظر کارشناسان، ارزش احشام تلف شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

۳۰ حلقه لاستیک خودرو در گراش متوقف شد

فرمانده انتظامی گراش از کشف ۳۰ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی فرمانده انتظامی گراش گفت: ماموران انتظامی شهرستان گراش هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک پراید بار مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳۰ حلقه لاستیک قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بیش از ۳۰ متهم تحت تعقیب روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۳۲ نفر متهم تحت تعقیب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته طرح برخورد با متهمان تحت تعقیب با هدف برقرای نظم و امنیت بیشتر در بافت قدیم شهرستان شیراز، اجراء شد.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی، اطلاعاتی و گشت‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند ۳۲ نفر متهم تحت تعقیب و دارای حکم جلب را شناسایی و طی عملیات‌های مختلف آن‌ها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل تحویل مراجع قضائی شدند، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در خصوص فعالیت افراد مخل نظم و امنیت، مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

۹۶ کیلو تریاک در لارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا، راننده با پرتاب کردن چند بسته مواد مخدر به بیرون از محل متواری شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در پاکسازی از آن منطقه، میزان ۹۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، ادامه داد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

دستگیری ۲۸ خرده فروش مواد مخدر و سارق در کازرون

جانشین انتظامی کازرون از دستگیری ۲۸ خرده فروش مواد مخدر و سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان جانشین انتظامی کازرون گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و به منظور بالا بردن احساس امنیت در بین شهروندان در شهرستان کازرون به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران موفق شدند، ۱۴ کیلو و ۸۵۳ گرم انواع مواد مخدر را کشف و در این خصوص ۸ نفر خرده فروش را دستگیر کنند.

سرهنگ احمدیان با اشاره به توقیف ۱۱۵ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف، تصریح کرد: در این طرح ۲۰ نفر سارق دستگیر و ۳۴ فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اجرای مستمر اینگونه طرح‌ها در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست تا برای کاهش تبعات ناشی از آسیب‌های اجتماعی، پلیس را یاری کنند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار