مهم‌ترین حوادث امروز یکم آبانماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه یکم آبانماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف لوازم یدکی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: با تلاش ماموران یگان امداد، یک سواری پراید توقیف و ۹ هزار و ۶۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان شیراز در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۹ هزار و ۶۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق کشف کنند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۲۲ کیلوتریاک درسپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف ۲ دستگاه پژو و کشف ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این ۲ خودرو، ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و در این خصوص ۳ نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ فداکار از عموم شهروندان درخواست کرد: اخبار و اطلاعات خود را در خصوص تهیه و توزیع یا خرید و فروش مواد مخدر را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

سواری پراید حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی استهبان از توقیف یک سواری پراید و کشف ۴۴ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: ماموران انتظامی شهرستان استهبان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا، راننده و سرنشین متواری شدند، افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار، ۴۴ کیلو تریاک کشف شد.

واژگونی پژو پارس با یک کشته و ۳ مجروح در گردنه "باروس"

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پژو پارس در گردنه "باروس" شهرستان قیروکارزین، یک نفر کشته و ۳ سرنشین مجروح شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی در گردنه "باروس" شهرستان قیروکارزین، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان با بیان اینکه، کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند، عنوان داشت: پلیس با رفتار‌های پر خطر و تخلفات رانندگی که باعث به خطر افتادن جان سایر رانندگان می‌شود برخورد شدید و قانونی می‌کند.

کشف بیش از ۳۶ کیلوگرم مواد مخدر در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم گفت: در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی ، ۳۶ کیلو و ۷۰۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و  ۲۰  خرده فروش و معتاد دستگیر شدند.
سرهنگ افشین حیدری افزود:در این طرح ۵۶ سارق نیز دستگیر و از آن ها ۱۰ عدد اسپیلت، ۴ تن شکر، یک دستگاه موتورسیکلت و ۲۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف وضبط شد

کشف دام قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۱ راس گاو قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران یگان امداد حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "قائمیه" به "نورآباد"، به یک کامیون مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، ۱۱ راس گاو فاقد مجوز حمل کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تاکیدکرد: پلیس در مقابله با پدیده قاچاق، حضوری فعال و موثر در جامعه دارد و برابر قانون با مخلان امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگیری ۴۶ سارق و کشف ۷۵ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۴۶ نفر سارق و کشف ۷۵ فقره سرقت طی یک ماهه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در ادامه اجرای طرح‌های ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران طی یک ماهه گذشته پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند تعداد ۴۶ نفر سارق را دستگیر و بیش از ۷۵ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه هدف سارقان کسب مال مردم و تبدیل به نقدینگی و وارد کردن خدشه به احساس امنیت در جامعه و آرامش مردم می‌باشد، گفت: لازم است شهروندان از خریداری اموال مسروقه از سارقان خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

توقیف محموله قاچاق میلیاردی در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف یک کامیون و کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فرمانی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان مهر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۱ دستگاه LCD و ۴ دستگاه ماشین لباسشویی و یخچال خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه در این راستا یک نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال از منزلی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی در یکی از روستا‌های این شهرستان، اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در منزلش می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بیان کرد: ماموران پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی قضائی، به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از منزل مذکور، ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.