مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۲۰ کیسه مواد خام پلی اتیلن قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان ممسنی حین بازرسی خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، ۷۲۰ کیسه مواد خام پلی اتیلن قاچاق و فاقد مجوز به وزن ۱۸ تن کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: پلیس در مقابله با پدیده قاچاق، حضوری فعال و موثر در محور‌های مواصلاتی دارد و برابر قانون با مخلان امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد می‌کند.

تصادف تریلی و پژو ۲۰۶ در محور آباده_یزد با ۷ مصدوم

مسئول اورژانس ۱۱۵ آباده از تصادف تریلی و پژو ۲۰۶ در ۱۰ کیلومتری محور سورمق به سمت یزد (گردنه تالنگی) با ۷ مصدوم که تبعه افغان بودند خبر داد.

ایمان اسعدی در مورد این تصادف گفت: ساعت ۱۳:۰۵ دقیقه امروز گزارش این حادثه به مرکزپیام اورژانس آباده داده شد که بلافاصله آمبولانس پایگاه سورمق به محل اعزام شد و پس از بررسی صحنه و مشاهده تعداد بالای مصدومان درخواست آمبولانس کمکی کرد که آمبولانس پایگاه ۲ شهری آباده نیز به محل اعزام شد.

اسعدی اظهار داشت: این تصادف هفت مصدوم داشت که همگی به بیمارستان امام خمینی آباده منتقل شدند و حال ۲ مصدوم وخیم میباشد.

کشف انبار احتکار چسب خارجی در شیراز

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران کلانتری "۲۰ گلسرخ" شیراز، انبار چسب احتکار شده به ارزش ۲۵ میلیارد ریال را کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران انتظامی کلانتری "۲۰ گلسرخ" شهرستان شیراز، با تحقیقات فنی و تخصصی از نگهداری و احتکار چسب خارجی در یک انبار واقع در بلوار "امیرکبیر" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران بلافاصله با کسب مجوز قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، موفق شدند ۸۴ هزار عدد چسب که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

سوختگی شدید مرد ۶۰ ساله براثرحریق سیلندر گاز

آتش سوزی سیلندر گاز ۱۱ کیلویی در یک ساختمان مسکونی در خیابان نبی اکرم، حریق منزل و مصدومیت شدید مرد ۶۰ ساله را در پی داشت.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: در پی تماس اهالی محله‌ای در خیابان نبی اکرم با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی در یکی ار منازل، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت ۲۱:۴۶ شب گذشته زنگ ایستگاه ۶ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات روانه محل حادثه شدند.

پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد رعایت نکردن موارد ایمنی و انتقال حرارت از شعله اجاق به سیلندر ۱۱ کیلویی منجر به آتش سوزی در حیاط منزل مسکونی شده بود.

در این حادثه مردی حدود ۶۰ ساله دچار جراحت و سوختگی شدید در همه قسمت‌های بدن شده بود.

آتش نشانان بلافاصله ضمن ایمن سازی محل حادثه و قطع برق و گاز ساختمان مشغول عملیات شدند و اقدام به انتقال مصدوم به خارج از ساختمان کردند.

آتش نشانان پس از خارج کردن مصدوم از ساختمان، با توجه به وضعیت جسمانی، برای انتقال به مراکز درمانی وی را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

تیم عملیاتی پس از اطفای کامل حریق و برقراری ایمنی محل به عملیات خود پایان دادند.

گاز گرفتگی دو کارگر در چاه فاضلاب

انتشار گاز‌های سمی درحوضچه فاضلاب یکی از شرکت‌های تولیدی در شهرک صنعتی دو کارگر را مصدوم کرد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی در این باره گفت: پس از اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، نیرو‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی و تیم‌های نجات ایستگاه ۱۸ به همراه تجهیزات تخصصی و خودرو‌های مجهز به دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

او در ادامه اظهار داشت: این افرادبدون تخصص و تجهیزات کافی، یکی پس از دیگری وارد چاه شده و پس از اولین تنفس، به انتهای چاه سقوط کردند که با تلاش نفس گیر نیرو‌های امدادی سازمان آتش نشانی هر دو مصدوم با استفاده از تجهیزات مخصوص به سطح زمین منتقل و جهت ادامه درمان به عوامل اورژانس حاضر در محل تحول داده شدند.

عدلو در پایان به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به داخل چاه و یا موارد از این قبیل خصوصا چاه‌های فاضلاب به دلیل وجود گاز‌های سمی وارد نشوند و انجام چنین مواردی را به افراد متخصص سپرده و در صورت بروز هر گونه حادثه قبل از هر اقدامی ابتدا و در اسرع وقت با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

کشف قطعات خودرو قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک کامیون و کشف ۱۴ قطعه لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۷۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل قطعات خودرو مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: پس از بررسی و استعلام از سامانه کالای قاچاق مشخص شد که قطعات از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۴ قطعه لوازم یدکی قاچاق کشف و یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، ۷۹۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف سمند حامل ۶۰ طاقه پارچه قاچاق

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک سواری سمند و کشف ۶۰ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به ایجاد ایست و بازرسی محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا مأموران به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند، افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۶۰ طاقه پارچه قاچاق کشف شد.

سرهنگ "بابایی" با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز قاچاق و غیر مجاز به ارزش یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران انتظامی اقلید با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز قاچاق در یک انبار در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ صارمی افزود: ماموران پس از اخذ مجوز قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، تعداد ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

آتش به جان ۵ هکتار از اراضی طبیعی افتاد

فرمانده انتظامی شیراز از آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف کوه‌های "میشوان" آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران انتظامی پاسگاه "دارنگون" این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف کوه‌های "میشوان" مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۵ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

یک کشته و ۳ مصدوم حاصل برخورد پژو با پراید

رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با یک سواری پراید در شهرستان لامرد، یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در شهرستان لامرد، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او بیان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین با یک سواری پراید برخورد که بر اثر آن راننده پراید در دم فوت و ۳ سرنشین پژو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

کشف ۶ فقره سرقت در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق حرفه‌ای با ۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در پی افزایش سرقت‌های متعدد کابل و تجهیزات مخابراتی در برخی از مناطق این شهرستان، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ فداکار با بیان اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کرد، عنوان داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار