استاندار فارس گفت: کارشناسان دادگستری با توجه به علمی که در زمینه قانون دارند می‌توانند کمک شایان توجه‌ای به قضات کنند.

کارشناسان دادگستری می‌توانند کمک شایان توجه‌ای به قضات کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی در همایش بزرگداشت روز کارشناسان رسمی دادگستری، تاکید کرد: ایجاد رضایتمندی از جمله وظایف کارگزاران نظام و تکلیفی است که بر گردن مسئولین و وکلای مردم قرار گرفته است.

او ادامه داد: قضاوت و داوری نیاز به دو علم حقوقی و اجتماعی است و باید همه این علوم و آگاهی‌ها در یک نفر نمی‌گنجند و براساس قانون این اختیار به قاضی سپرده شده تا از ظرفیت کارشناسان استفاده شود.

عالیترین مقام دولت در فارس متذکر شد: کارشناسان دادگستری با توجه به علمی که در زمینه قانون دارند می‌توانند کمک شایان توجه‌ای به قضات کنند.

رحیمی تاکید کرد: کارشناسان دادگستری باید علم خود را به روز کنند، توزیع عادلانه و افزایش فعالیت‌های کارشناسان و نظارت در این حوزه نیز حائز اهمیت است.

استاندار فارس در خصوص ایجاد رضایتمندی مردم نیز عنوان کرد: ایجاد رضایت مندی ارباب رجوع با تسریع در روند دادرسی و صدور حکم از جمله اقداماتی است که باید توسط کانون‌های دادگستری لحاظ شود.

او در پایان عنوان کرد: میزان حق الزحمه پرداختی به کارشناسان نیز باید با توجه به حق العمل و میزان کار انجام شده باید باشد البته کارشناسان با مطرح کردن سوالات روشن جوابی روشنی به موضوعات مطرح شده نیز داده شود.
انتهای پیام/م

همایش بزرگداشت روز کارشناسان رسمی دادگستری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار