مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران گفت: رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ساری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، حسین منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ساری برگزار می‌شود، گفت: در پدافند غیرعامل نگاه‌ها باید پیشگیرانه باشد و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

او افزود: پدافند غیرعامل از موضوعات بسیار مهم و جدی در کشور و استان است که باید در این زمینه از ظرفیت‌های سمن‌ها و افکار عمومی برای مبارزه با تهدیدات زیستی و تحقق تعهدات استفاده کنیم.

منفردی گفت: هرساله با انواع مختلفی از آفات و بیماری‌ها مواجه هستیم و در بحث پدافند غیرعامل باید به گونه‌ای برخورد کنیم تا مبارزه با آن غافلگیرانه نباشد.

او از شهرداری‌های سطح استان خواست در برداشت نارنج تعجیل کنند چراکه با عدم برداشت این محصول پناهگاهی برای آفت مگس میوه بوجود می‌آید.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از برگزاری همایش CIP به میزبانی دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه‌های علمی سراسر کشور انجام می‌شود و هزینه مقاله‌هایی که به این همایش ارسال می‌شود برای مازندرانی‌ها رایگان است.

منفردی از قدردانی برگزیدگان و فعالان عرصه پدافند غیرعامل استان در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

هر ساله هشتم تا ۱۴ آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و علت نامگذاری این هفته بررسی و تمرین اقدامات و ایمن سازی لازم زیرساخت‌های حیاتی و مهم استان است.

انتهای پیام/ م

راهی برای مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.