استاندار مازندران گفت:حل مشکلات توسعه استان و مدیریت جنگ اقتصادی نیاز به تعامل دولت و بخش خصوصی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: همه تلاش بر این است که در سایه تعامل و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی، مشکلات و موانع پیش روی کشور و استان حل شود.

او افزود: ما در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و حل مشکلات، توسعه و اعتلای استان و مدیریت این جنگ نیاز به تعامل بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر دارد .

حسین زادگان شورای گفتگو را محملی برای گفتگوی سازنده و تصمیم سازی برای تسهیل امور دانست و گفت: بخش دولتی و خصوصی برای حل مشکلات و موانع پیش روی باید با نگاه و منافع مشترک و واحد به مسایل بنگرند.

استاندار مازندران با توجه به جهت گیری و بوجه نویسی سال ۹۹ کشور بدون اتکاء به درآمد نفت، افزود: امروز در وضعیت ویژه‌ای قرار داریم، حتی در زمان دفاع مقدس نیز بهای فروش نفت را دریافت می‌کردیم و برای اقلامی، چون دارو مشکل نداشتیم.

او گفت: در شرایط جنگ اقتصادی به دلیل دشواری فروش نفت و برگشت ارز، بودجه اداره کشور به سختی تامین می‌شود و باید با تعامل دولت و بخش خصوصی کار‌های کشور را به پیش برد.

حسین زادگان با بیان اینکه امروز با توجه به مضایق بودجه‌ای و تحریم‌های ظالمانه شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم است و در چنین شرایطی و در این جبهه همه باید برای رویایی با توطئه‌های دشنمنان آمادگی داشته باشند، افزود: بخش خصوصی از جمله سربازان صف اول این جنگ است و بخش دولتی باید با تسهیل امور زمینه را برای نقش آفرینی این بخش تمهید کند.

او با بیان این که نامگذاری رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی به فرماندهی نشانگر اهمیت و مقتضیات خاص و فوق العاده است، گفت: باید ضمن رعایت قوانین، با بازکردن گره ها، زمینه را برای حرکت بخش خصوصی آماده کنیم و بخش خصوصی نیز باید با ادای حقوق دولت، دولت را برای همراهی خود پشتیبانی کند، چراکه حفظ و تقویت تولید و اشتغال و سهم درآمد‌های دولت برای اداره کشور در جای خود مهم و درک متقابل دولت و بخش خصوصی یک ضرورت است.

استاندار مازندران با اشاره به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر ممنوعیت حسابرسی۱۰ ساله با توجه به شرایط و مقتضیات، بر رعایت این مصوبه از سوی تامین اجتماعی تاکید کرد و از بخش خصوصی خواست تا نسبت به پرداخت حق بیمه کارگاه‌های فعال اقدام کنند.

انتهای پیام/ س

حل مشکلات توسعه مازندران نتیجه تعامل دولت و بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.