استاندار مازندران گفت: جهت گیری تحقیقات و کار‌های پژوهشی باید سبب تغییرات اساسی و حل برخی مشکلات و گره‌های جدی در حوزه‌های مهم استان شود. ‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه کارگروه آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری ،بر تعیین اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد و گفت: جهت گیری تحقیقات و کار‌های پژوهشی باید بنحوی باشد که سبب تغییرات اساسی و حل برخی مشکلات و گره‌های جدی در حوزه‌های مهم استان شود. ‎

او وظیفه اساسی این کارگروه را سیاست گذاری اصولی پژوهش، برقراری ارتباط و تعامل دانشگاه و مراکز تحقیقاتی با دستگاه‌های اجرایی و تعیین اولویت‌های پژوهشی دانست و افزود: باید مسیر‌های تازه و مهم نظیر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و زیربخش‌های آن، جوانان، بانوان مورد توجه کار پژوهشی در استان قرار گیرد.

استاندار مازندران گفت: این کارگروه باید برای تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی ریل گذاری اساسی انجام دهد و به مقولات جدی و محوری که تاکنون به آن‌ها توجه لازم نشده است بپردازد بنحوی که تغییر در آن‌ها منجر به تحول در اقتصاد و معیشت مردم شود.

حسین زادگان افزود: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این مهم دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم هستند و نباید در این راستا به اعتبارات صرف اکتفا کرد.

او با بیان اینکه در کارگروه آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری استان قرار است به راهبرد‌های کلان پرداخته شود، گفت: هدایت نیروی انسانی تحصیلکرده‌ی جویای کار به کانال‌ها و مسیر‌های درست از وظایف این کارگروه است.

استاندار مازندران با اشاره به این که در حوزه‌های مختلف با انبوه تحقیقات لازم و کافی روبرو هستیم، افزود: وجود برخی مشکلات در عدم اجرا و پیگیری مجدانه است که باید در این راستا دستگاه‌ها بیشتر اهتمام کنند.

حسین زادگان بر احصا پژوهش‌های موجود و تدوین یک بانک اطلاعاتی در این راستا در بخش‌های مختلف به منظور تعیین اولویت‌های پژوهشی تاکید کرد و گفت: باید تحقیقات دارای اولویت و موثر بر امور استان به اجرا درآید.

او با بیان اینکه پایان نامه‌های دانشگاهی در راستای نیاز‌های استان جهت دهی شوند، افزود: باید در تحقیقات و پژوهش‌ها از موضوعات انتزاعی که بر اقتصاد و زندگی مردم و کاهش مشکلات در بخش‌های مختلف تاثیری ندارند دوری شود.

استاندار مازندران به تعیین اولویت‌های پژوهشی استان اشاره کرد و گفت: رشته نوظهور و شرکت‌های دانش بنیان و استارت تاپ‌ها به عنوان اولویت نگریسته شوند.

حسین زادگان افزود: برخی رشته‌ها مانند کشاورزی و زیربخش‌های آن باید علمی شود و در این خصوص دانشگاه باید به کمک دستگاه‌های اجرایی بیاید.
انتهای پیام/ س
 

تغییرات اساسی پژوهش در امور استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.