استاندار مازندران گفت: ٨٨٦ طرح با اعتباری بالغ بر ٨٤٥ میلیارد تومان هفته دولت امسال در مازندران بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت دولت گفت:سعی شده بر اساس راهکار‌های مشخص شده دولت، از همه ظرفیت‌های مدیریتی چه در سطح استانی و چه در سطح ملی بهره ببریم.

استاندار گفت: پیرامون منطقه آزاد در استان، گزارش‌های لازم از مدل جدید در نظر گرفته و برای رییس جمهور آماده شده است تا مازندران با یک منطقه آزاد در ٣ نقطه اجرایی شود.

او افزود: تاکنون مشکلات ٦٠ کارخانه که در تملک بانک‌ها قرار گرفته بودند، در کارگروه رفع موانع مطرح و برطرف شده و سعی بر این است بقیه کارخانه‌های استان که به دلیل نبود نقدینگی به تعطیلی کشیده شدند یا با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند، به خط تولید برگردند.

حسین زادگان گفت: در حوزه معدن جز چند معدن فلورین و زغال سنگ و شن و ماسه از ظرفیت‌ها بهره برداری نشده، اما قرار است به زودی اکتشاف ذخیره معدنی در بلده آغاز شود تا ظرفیت خاص مازندران در معدن هم شناسایی و معرفی شود.

او افزود: علیرغم مشکلات موجود برای تامین ارز، رویکرد تجارتی پیش گرفته شده و با رایزنی‌های انجام شده با کشور‌های منطقه موسوم به سی آی اس سعی شده ریسک تجاری پایین‌تر بیاید و سرمایه گذار با خیالی راحت به صادرات محصول خود تا سقف یک میلیارد دلار تضمین شده بپردازد.

حسین زادگان ضمن تایید این موضوع که دسترسی مردم به سواحل محدود است، افزود: ١٥٠ تا ١٦٠ نقطه ایجاد اسکله تفریحی شناسایی و به سرمایه گذاران راغب معرفی شده است.

استاندار مازندران ابرازی امیدواری کرد در آینده نزدیک قایق‌های تفریحی، صیادی مدرن و تاکسی‌های دریایی در دریای خزر راه اندازی شود.

او افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی به خصوص در برق، در نیروگاه‌های مولد و مقیاس کوچک با صحبت‌های انجام شده با کشور‌های خارجی حاضر مثل سوییس و ترکیه اتفاقات خوشایندی در شرف وقوع است.

حسین زادگان با بیان اینکه در منطقه چهاردانگه مجوز دامپروری هزار راسی بز آلپاین صادر شده است، گفت: دولت توسعه دامپروری صنعتی و اصلاح نژاد را محور قرار داده است که البته باید متذکر شد این موضوع منجر به حذف دام سنتی نخواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت گلخانه‌ای مازندران کمتر شناخته شده و اقدامات برای توسعه آن کافی نبوده است، گفت: در برند سازی، اختصاصی سازی و نیز تجاری سازی گلخانه اقدامات بیشتری در حال انجام است و باید مانند پایانه صادراتی برنج که فاز اول از پنج فاز آن به اتمام رسیده، پایانه صادراتی گلخانه‌ای نیز اانجام گیرد.

حسین زادگان گفت: برای ایجاد هلدینگ سرمایه گذاری و جبران خلا آن که در بسیاری از استان‌ها از جمله کرمان منشا خیر بوده، ١١ سرمایه گذار انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/س

نشست خبری استاندار مازندران

برچسب ها: استانداری ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.