از حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ زائر مشرف شده از خراسان جنوبی به عتبات عالیات، تاکنون ۹۰ درصد آن‌ها به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نوفرستی مدیر حج و زیارت استان گفت: از زائران مشرف شده برای اربعین ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تا ۳ روز قبل از اربعین، ۹۰ درصد تاکنون و بقیه  نیز طی امروز و فردا به کشور بازخواهند گشت.  

او افزود: از ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر اعزام شده به عتبات عالیات، ۵۰۰ نفر از مرز هوایی، نزدیک به ۳ هزار نفر از طریق خط ریلی، حدود ۶۰ درصد با وسایل نقلیه شخصی و بقیه هم با وسایل نقلیه عمومی عازم این سفر معنوی شدند.

وی گفت: پارسال ۱۶ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند که با توجه به تعداد زائران، امسال، این تعداد حدود دو برابر افزایش داشت.
نوفرستی افزود: بیش از ۷۰۰ میلیون وعده غذا در ایام اربعین از سوی موکب‌های ایرانی و عراقی برای پذیرایی از زائران اربعین پخت شده که یک گروه شامل مجرب‌ترین آشپز‌های خراسان جنوبی از طرف سازمان حج و زیارت استان هر روز در نجف بیش از ۲۰ هزار پخت را بر عهده داشتند که چند روز بعد از اربعین هم در کاظمین حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور بیش از ۴۰ موکب خراسان جنوبی در اربعین امسال گفت: خراسان جنوبی بیشترین تعداد موکب‌ها را در کاظمین داشته است.

نوفرستی از زائرانی که به هر دلیلی در این سفر معنوی مصدوم شده و برای ادامه درمان نیاز به بیمه دارند خواست به نمایندگی بیمه ایران در استان و یا سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.