اگر چه مراسم اربعین پایان یافته است، اما نیمی از موکب‌های استان بوشهر مستقر در عراق، به خدمت رسانی به زائران ادامه می‌دهند.

رئیس کمیته اسکان و تعذیه ستاد اربعین حسینی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: این استان ۶۵ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در ایران و عراق برپا کرده است که با پایان یافتن مراسم اربعین حسینی، حدود ۵۰ درصد از موکب‌هایی که در عراق مستقر بودند جمع آوری شدند، اما بقیه موکب‌ها در حال خدمات دهی به زائران هستند.

عبدالرضا مطاف افزود: موکب‌های مستقر در مرز شلمچه و جاده‌های استان همچنان فعالند، و تا بیست و پنجم صفر به زائرانی که از کربلا برمی‌گردند، خدمت ارائه می‌کنند.

او ادامه داد: از ۶۵ موکب استان، ۲۵ موکب در جاده‌های استان از شهرستان عسلویه تا شهرستان دیلم، ۵ موکب در مرز شلمچه و ۳۵ موکب در کشور عراق بودند، که از میان مواکب مستقر در عراق، سه موکب در شهر مقدس نجف اشرف، ۱۱ موکب در مسیر جاده نجف به کربلا و ۲۱ موکب در کربلای معلا برپا شدند.

رئیس کمیته اسکان و تعذیه ستاد اربعین حسینی استان بوشهر بیان کرد: موکب‌های داخلی از اول محرم، موکب‌های مرز از اول صفر و موکب‌های نجف، مسیر نجف به کربلا و کربلا از پنجم صفر شروع به کار کرده‌اند.

مطاف گفت: موکب‌های استان در این مدت، روزانه ۱۱۲ هزار و ۲۳۰ زائر را اسکان می‌دادند و ۱۱۸ هزار و ۲۵۰ وعده صبحانه، ۱۱۵ هزار و ۳۵۷ وعده ناهار، ۱۳۹ هزار و ۱۵۰ وعده شام، ۳۹۹ هزار و ۵۰۰ میان وعده و ۱۲۵ هزار و ۷۴۹ قرص نان میان شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین توزیع می‌کردند.

او با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۳۴۰ نفر در موکب‌های استان بوشهر، عنوان کرد: افزون بر پذیرایی، خدمات پزشکی و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیز در موکب‌ها ارائه می‌شد.

انتهای پیام/ک

 ۶۵ موکب استان بوشهر از زائران اربعین پذیرایی کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.