کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بنه (پسته کوهی) از خواص فراوانی برخوردار است و از آن برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مژگان خطیبی کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   گفت: نام دیگر بنه، پسته کوهی است، مغز این پسته (بنه) روغنی است و پوسته سختی دارد، در مناطقی از ایران از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس رشد می‌کند. از بنه یا پسته کوهی برای درمان کم خونی، تقویت دستگاه گوارش، تسکین کمر درد و درد‌های عضلانی، کاهش التهاب پوستی و زخم ها، درمان سرفه و تقویت اعصاب استفاده می‌شود.

او افزود: این میوه سرشار از ویتامین‌های A، B، D است که در تقویت اعصاب و ترک لب‌ها موثر است. صمغی که از درخت آن گرفته می‌شود به نام سقز خواص فراوانی دارد. با توجه به اینکه آنتی اکسیدان‌هایی مثل A، D را داراست، از بروز بعضی بیماری‌ها که بر سیستم ایمنی تاثیرگذارند می‌تواند جلوگیری کند.

خطیبی بیان داشت: مصرف زیاد از حد بنه می‌تواند باعث کم اشتهایی شود چرا که درصد چربی مغز آن بالا بوده و حرکات دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ ی

بنه کرمان سرشار از انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.