مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: بومگردی می‌تواند باعث رونق گردشگری در روستا‌ها شود و مهاجرت معکوس را به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده در مراسم افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای قراولخانه دشتستان بیان کرد: بومگردی یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری است که می‌تواند شکوفایی این صنعت را در روستا‌ها و به دنبال آن مهاجرت معکوس از شهر به روستا را به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: تلاش مجموعه دولت و وزارت میراث‌فرهنگی، توسعه متوازن گردشگری در همه لایه‌های شهری و روستایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اهمیت تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در مناطق روستایی، افزود: با توجه به اینکه فرهنگ این مناطق دستخوش تغییراتی نشده و مانند طبیعت منطقه بکر مانده است، برای هر شخصی جذابیت خاصی دارد.

ارسطوزاده گفت: به زودی کارگاه‌های آموزشی برای توسعه و به روز رسانی خدمات در اقامتگاه‌های بومگردی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی هر منطقه، گفت: درآمد حاصل از گردشگری بین همه قشر‌های جامعه پخش می‌شود.

محمد باقرسعادت افزود: صنعت گردشگری در مقایسه با دیگر صنایع، اشتغال زایی بیشتری دارد و با وجود رکود در برخی صنایع، این صنعت رکودی ندارد.

اقامتگاه بومگردی روستای قراولخانه دشتستان، با سرمایه گذاری دو و نیم میلیارد ریالی افتتاح شده و توانسته برای دو نفر به صورت مستقیم و دست کم برای سه نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/ک

اقامتگاه بومگردی روستای قراولخانه دشتستان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.