اقامتگاه بومگردی عشایری ایل قشقایی در بخش بوشکان شهرستان دشتستان آغاز به کار کرد.

افتتاح اقامتگاه بومگردی عشایری در بوشکان دشتستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استاندار بوشهر در آیین افتتاح اقامتگاه بومگردی عشایری گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در کشور و استان ما مورد غفلت واقع شده بحث گردشگری است که با برنامه ریزی و کمک به افراد خلاق می‌توان از این ظرفیت بیشتر استفاده برد.

عبدالکریم گراوند ادامه داد: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی کار ارزشمندی است، زیرا با هزینه‌ای کم و بازگشت سرمایه در زمان کم زمینه اشتغال جوانان روستا را فراهم می‌کند.

وی همچنین با انتقاد از نظام اداری بیان کرد: امروز جوانان ایده پرداز و فعال بخش خصوصی با قرارگیری در پیچ و خم‌های نظام اداری کشور در اواسط مسیر از ایده خود منصرف می‌شوند که این موضوع از رونق تولید جلوگیری می‌کند.

استاندار بوشهر افزود: امسال سال رونق تولید است و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند هر جا که زمینه تولید فراهم است در کمترین زمان ممکن برای تحقق ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان تلاش کنند تا شاهد رونق تولید باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز با معرفی ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری گفت: استان بوشهر استانی مستعد و دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است و ما امسال برنامه ریزی برای چند برابر شدن اقامتگاه‌های بومگردی استان را در دستور کار قرار داده ایم.

ارغوان مهدی زاده ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بومگردی عشایری هم اکنون در سه نقطه این منطقه در حال فعالیت هستیم که همه آن‌ها امروز رونق خوبی داشته اند و همچنان ظرفیت برای این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش برای تحقق شعار سال گفت: امیدواریم بتوانیم در رونق تولید و اشتغال جوانان نقشی ایفا کنیم و از این رو برای تسریع در روند اداری و به ثمر نشستن طرح‌های گردشگری تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

ظرفیت مناسب استان بوشهر برای توسعه اقامتگاه‌های بومگردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.