سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ میلیون گردشگر داخلی و چهار هزار و ۶۰۰ نفر گردشگر خارجی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و معنوی این استان بازدید کرده‌اند.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطو زاده در نشست هم اندیشی با فعالان بخش گردشگری استان بوشهر بیان کرد: ۵۵۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری شده که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده و برخی دیگر در دست کار است که با این میزان سرمایه‌گذاری ۲۰۲ هزار و ۶۷۶ مترمربع به تاسیسات گردشگری استان بوشهر افزوده می‌شود.

او افزود: دربخش اقامتی استان نیز سرمایه گذاری خوبی صورت پذیرفته است که با اجرای این طرح‌ها دو هزار و ۸۵۷ تخت در قالب هزار و ۱۷۹ اتاق به ظرفیت اقامتگاهی استان اضافه و با بهره‌برداری از آن‌ها ۷۷۳ فرصت شغلی در استان فراهم خواهد شد.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: یکی از رویکرد‌های این وزرات توسعه اقامتگاه‌های بومگردی است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ اقامتگاه بومگردی در استان به بهره برداری رسیده است.

ارسطوزاده گفت: تعداد هتل‌های استان بوشهر در سال ۹۲، ۱۴ مورد بوده که این میزان امروز به ۲۲ هتل رسیده است و با این آمار تعداد اتاق‌ها از ۵۹۰ به ۸۹۰ و تخت‌ها از هزار و ۴۶۵ به دو هزار و ۳۸۰ تخت رسیده است.

او، همچنین افزود: تعداد دفتر‌های خدمات مسافرتی در سال ۹۲، ۱۵ دفتر بوده که امروز به ۳۲ مورد رسیده و همچنین اقامتگاه‌های بومگردی نیز از صفر به ۲۵ اقامتگاه افزایش یافته است.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: اقدام‌های صورت گرفته در بخش توسعه فضا‌های اقامتی برای گردشگران در استان متناسب با ورود گردشگران نیست و حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.

ارسطو زاده گفت: مجموعه اقامتگاهی، آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان گردشگری از ابزار‌های حرکت مجموعه گردشگری هستند که عملکرد هماهنگ آن‌ها باعث ایجاد رونق گردشگری می‌شود.

او افزود: با توجه به تاکید دولت به حضور مجامع عمومی، بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در رونق اقتصادی انتظار می‌رود از این ظرفیت در بخش توریسم استفاده شود.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تاکید کرد: چشم انداز کشور در بخش گردشگری بیش از ۳۰ میلیارد دلار است که با توجه به توانمندی استان انتظار می‌رود بوشهر بتواند سهم قابل توجهی در تحقق این درآمد داشته باشد.

انتهای پیام/ک

 ۱۵ اقامتگاه بومگردی در استان بوشهر به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.