رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند جذب کمک‌های مردمی برای نذور اربعین حسینی هشدار داد.

مراقب کلاهبرداری با ترفند جذب کمک‌های مردمی برای اربعین باشیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: افرادی که قصد کمک به مساجد و تکایا برای برگزاری مراسم عزاداری شهدای کربلا را دارند،مراقب کلاهبرداری از طریق پایگاه‌های اینترنتی پرداخت کمک‌ها و نذور نقدی باشند.

او افزود: تعدادی از مجرمان سایبری از احساسات پاک و مذهبی و باورهای دینی مردم در مناسبت‌های مختلف نظیر همین ایام اربعین حسینی سوءاستفاده می‌کنند و دست به طراحی صفحات و درگاه‌های جعلی می‌زنند و به این شیوه، اطلاعات حساب کاربران کمک‌کننده را کپی و در ادامه موجودی حساب آن‌ها را سرقت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: شیوه جدید کلاهبرداری/ با برنامه رژیم غذایی حسابتان را هم لاغر کنید


رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: در مواردی هم دیده شده افرادی در شبکه‌های اجتماعی، شماره حساب یا کارت شخصی خود را برای دریافت کمک‌های نقدی در قالب اسامی و نام‌های مشابه با مؤسسات مذهبی و دینی و خیریه منتشر و اعتماد کاربران را جلب می‌کنند و یا با اعلام لینک درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، هدف مجرمانه خود را دنبال می‌کنند.

قاسمی برای پیشگیری از این گونه موارد و اتفاقات مشابه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت امکان به صورت حضوری کمک‌ها و نذورات نقدی خود را به موکب‌ها و مؤسسات مذهبی تحویل دهند و اگر قصد دارند از طریق اینترنت این کار را انجام دهند، نشانی صحیح اینترنتی مؤسسات یاد شده را از رسانه‌های معتبر نظیر صداوسیما دریافت و آن را خودشان در قسمت ”Address bar “ مرورگر اینترنتی تایپ کنند و از باز کردن لینک‌هایی که در پایگاه‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده، بپرهیزند.

او گفت: بهتر است افراد، اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا در صورت سرقت احتمالی اطلاعات حسابشان، از موضوع اطلاع یابند تا در نخستین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: افراد هنگام انجام فعالیت‌های اقتصادی و بانکی اینترنتی خود، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند تا در صورت کلاهبرداری، هکرها نتوانند از حسابشان سرقت کنند.

کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند تا پلیس فتا به آن رسیدگی کند و یا با استفاده از پایگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ک

کلاهبرداری به بهانه کمک به مراسم عزاداری اربعین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.