بسته اخبار حوادث ۳ مهر ۹۸ را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز ( چهارشنبه سوم مهر ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

فیشینگ با شگرد اشتغال در پایگاه‌های کاریابی خارجی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از فیشینگ با ترفند اشتغال در سایت‌های کاریابی خارجی خبر داد و از افرادی که تحصیلات دانشگاهی تخصصی و جویای کار دارند خواست، مراقب این گونه فیشینگ‌ها از طریق پایگاه‌های اینترنتی کاریابی باشند.

سرهنگ مهدی قاسمی گفت: در چند روز اخیر تعدادی از هم استانی‌ها به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه دارای تحصیلات دانشگاهی تخصصی بوده‌اند و به علت نداشتن شغل با حقوق و مزایایی که مورد نظر داشته‌اند، در پایگاه‌های کاریابی خارجی درخواست شغل داده‌اند.

او در این خصوص هشدار داد و تاکید کرد: از بارگزاری تصاویر اوراق هویتی و مدارک شخصی در اینترنت به ویژه پایگاه‌های کاریابی خارجی با توجه به احتمال سوء استفاده مجرمانه از آن‌ها خودداری شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: پیش از انجام هر عملیات بانکی یا واریز وجه، از صحت موضوع و اصالت درگاه بانکی مطمئن شوید و به نشانی اینترنتی ارائه شده دقت کنید.

قاسمی گفت: پایگاه‌های کاریابی خارجی، محیطی قابل اعتماد برای درخواست اشتغال نیست و باید در خصوص اصالت هویت و اعتبار شرکت‌ها و حتی ایمیل‌های تحقیق کرد.

کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا پلیس فتا آن را بررسی کند و یا با استفاده از پایگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در شبکه‌های اجتماعی داخلی با این واحد پلیس در ارتباط باشند.

کشف محموله بزرگ میلیاردی سیگار قاچاق در دیلم

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: یک میلیون و ۳۳۵ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: ماموران انتظامی با شناسایی یک منزل محل دپوی سیگار قاچاق در بازرسی از آن یک دستگاه خودرو یک میلیون و ۳۵۵ هزار نخ انواع سیگار غیر مجاز و قاچاق به ارزش چها رمیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ریال کشف کردند.

او بیان کرد: در این زمینه یک قاچاقچی دستگیر شد.

کشف زمین خواری ۴ میلیاردی در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف بیش از ۱۵ هزار متر مربع زمین خواری به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سردار خلیل واعظی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی دولتی متعلق به اداره منابع طبیعی به دست فردی سودجو، واقع در اطراف روستای کُرِه بند، کارآگاهان پلیس آگاهی استان متوجه شدند فردی با مدارک جعلی اقدام به تصرف و شخم زنی مقدار ۱۵ هزار و ۳۳۴ متر مربع از اراضی متعلق به اداره منابع طبیعی کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان ارزش زمین تصرف شده را چهار میلیارد ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر شد.

پلیس دشتستان کیف یک میلیارد ریالی را به صاحبش رساند

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: ماموران وظیفه شناس پلیس دشتستان یک کیف حاوی یک میلیارد ریال را به صاحبش برگرداندند.

سرهنگ فرامرز ملکوتی افزود: دو نفر از کارکنان کلانتری ۱۱ برازجان هنگام گشت زنی متوجه یک کیف دستی حاوی مقادیری وجه نقد در کنار دستگاه خودپرداز بانک شدند.

او بیان کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد کیف یاد شده حاوی یک میلیارد ریال وجه نقد و تعدادی دسته چک است که پس از اطلاع رسانی در شهر، صاحب وجه به کلانتری مراجعه کرد و کیف خود به همراه وجه مربوط تحویل گرفت.

کشف ۷ کیلو گرم مواد مخدر در کنگان

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از دستگیری سه متهم توزیع کننده مواد مخدر با بیش از ۷ کیلو مواد مخدر دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ رهام رضایی: ماموران با تحقیقات صورت گرفته دریافتند یک گروه توزیع موادمخدر مقدار قصد توزیع این مواد را دارند که پس از هماهنگی با مقام قضایی سه متهم در یکی از محله‌های شهر کنگان دستگیر شدند و هفت کیلو و ۵۱ گرم انواع مواد مخدر از مخفیگاهشان کشف شد.

دستگیری عامل درگیری مسلحانه در دشتستان

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: عامل درگیری مسلحانه در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ فرامرز ملکوتی افزود: در پی یک فقره درگیری مسلحانه و مصدومیت فردی در برازجان، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، هویت فرد ضارب را شناسایی و متهم را در یکی از محله‌های شهر برازجان دستگیر کردند.

او بیان کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات صورت گرفته، علت این درگیری را اختلافات قبلی عنوان کرده است.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: در این زمینه دو قبضه اسلحه کلت کمری کشف و پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.