مهم‌ترین حوادث امروز (هفتم مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز (دوشنبه هفتم مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری با ترفند فروش وام کم بهره

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده می‌شود افراد کلاهبردار با انتشار آگهی‌های جعلی واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم به کلاهبرداری از هموطنان می‌پردازند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: کلاهبرداران در این روش با درج آگهی جعلی با عنوان گرفتن وام آسان در کمترین زمان ممکن با سود تسهیلات و بهره پایین بانکی در فضای مجازی که در ازای اعطای وام به افراد، درخواست مبالغ مختلفی برای حق‌الزحمه یا بیعانه و فراهم کردن وام مطالبه می‌کنند که پس از پرداخت این مبلغ، فرد کلاهبردار پاسخگو تماس‌های شهروندان نبوده و آگهی خود را حذف می‌کند.

وی ادامه داد: با تحقیقات تکمیلی پلیس فتا، تعدادی از این نمونه آگهی‌ها که با سوءاستفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آنها، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند شناسایی و اقدامات تکمیلی پلیس و قضایی در حال پیگیری است.

قاسمی به مردم توصیه کرد: برای دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی و اصلی آن یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده براساس شرایط اعلامی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر اقدام کنند و از خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطعانه با کلاهبرداران، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جرم رایانه‌ای و یا موارد مشکوک مانند آگهی فروش امتیاز تسهیلات که احتمال شکل‌گیری کلاهبرداری وجود دارد، موضوع را از طریق پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.

کشف ۶۳ کیلوگرم حشیش 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گفت: در عملیات مشترک ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر و فارس یک محموله ۶۳ کیلوگرمی حشیش از سوداگران مرگ کشف شد.

سرهنگ عبدالرضا شبانی افزود: سرکرده باند قصد داشت با همکاری چند نفر از عوامل خود، محموله مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو سواری از استان فارس به یکی از شهرستان‌های استان خوزستان منتقل کند که با هماهنگی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در یک عملیات دقیق و هماهنگ، خودرو حامل مواد مخدر در شهرستان کازرون شناسایی ومتوقف شد.

وی با تشکر از همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: در بازرسی از خودرو توقیفی ۶۳ کیلوگرم حشیش کشف شد و دو متهم در این زمینه دستگیر شدند.

کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال در دیر

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دیر گفت: یک مزرعه شامل ۲۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ سید اکبر جعفری افزود: مأموران انتظامی در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر نصب و راه اندازی تأسیسات استخراج ارز دیجیتال در یک شرکت تولیدی، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با تحقیقات میدانی مشخص شد، فردی با بهره گیری غیر مجاز از شبکه توزیع برق دست به راه اندازی ۲۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال زده، که در همین زمینه پس از هماهنگی با مقام قضایی ماموران پلیس دریک عملیات غافلگیرانه وارد این محل شدند و متهم را دستگیر و دستگاه‌ها و تجهیزات استخراج ارز دیجیتال را توقیف کردند.

دستگیری اعضای باند سرقت احشام در جم

فرمانده انتظامی شهرستان جم گفت: اعضای یک باند، پس از دستگیری به سرقت ۶۰ راس دام اعتراف کردند.

سرهنگ سید علی مهدیان افزود: در پی افزایش سرقت احشام در دو هفته گذشته در روستا‌های اطراف شهرستان جم، با تحقیقات میدانی و رصد اطلاعاتی سه نفر اعضای یک باند سرقت احشام شناسایی و به صورت غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس در بازجویی به سرقت ۶۰ رأس دام از دامداران روستایی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جم با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو از این باند گفت: روستاییان در صورت مراجعه افراد غریبه برای خرید احشام، به راحتی به آن‌ها اعتماد نکنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.