پلیس فتا استان بوشهر به مسافران هشدار داد که مراقب کلاهبردارانی باشند که با عنوان تور ارزان قیمت، حساب مشتریان ناآگاه را خالی می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: با توجه به سفر‌های تابستانی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیت، بازار خرید و فروش اینترنتی بلیت و تور‌های مسافرتی داغ است و برخی افراد سودجو نیز از با استفاده از این موقعیت، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: یکی از ترفند‌های کلاهبرداران در این زمینه، تبلیغ و ثبت نام تور‌های مسافرتی با قیمتی بسیار پایین، اما با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی است که در موارد متعددی از شهروندان متقاضی، سوءاستفاده شده و تبلیغات کذب این سودجویان منجر به کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی از مالباختگان شده که این موضوع در خصوص تور‌های خارج از کشور متداول‌تر است.

وی ادامه داد: به همه افرادی که قصد سفر تابستانی دارند توصیه می‌شود تور‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه کنند و حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، بلیت یا تور مسافرتی بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: افراد در بعضی از اوقات به علت کمبود زمان یا بالا بودن تقاضا و نبود تناسب با عرضه، بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه را اینترنتی تهیه می‌کنند، که در این خصوص هم توصیه می‌شود فرد نشانی دقیق اینترنتی پایگاه مورد نظر را خودش در آدرس بار (Address Bar) مرورگر وارد کند تا به سمت پایگاه‌های کلاهبرداری یا فیشینگ هدایت نشود.

سرهنگ قاسمی یادآورشد: برای رزرو هتل‌ها و مراکز تفریحی به صورت اینترنتی هم باید دقت شود تا از پایگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) است خرید کنند و هنگام خرید دقت شود با کارت اصلی حساب که دارای موجودی بالایی است، استفاده نشود.

وی تأکید کرد: هنگام وارد کردن اطلاعات حساب، از طریق صفحه کلید مجازی اقدام شود.

رئیس پلیس فتا بوشهر با معرفی پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: از مطالب آموزشی این پایگاه استفاده کنند و در صورت رویارویی با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ک

مردم فریب تورهای ارزان قیمت را نخورند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.