ایده‌پرداز «هوپاد انرژی» گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها مصرف زیاد انرژی است که با فرهنگ‌سازی این طرح، مشکل حل می‌شود.

نواب کاظمی، ایده‌پرداز طرح «هوپاد انرژی» از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: باهدف مدیریت سبز، دانشگاه را پایش و به عبارتی ممیزی کرده‌ایم.

او ادامه داد: با انجام کار ممیزی، همه مشکلات فنی، فرهنگی و مسائلی که باعث شده است مصرف ما بیش از حد استاندارد شود را شناسایی کردیم.

این طراح افزود: گرید بسیاری از خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها بسیار پایین بود و در رده‌بندی A قرار نداشت به همین دلیل، یک NGO دانشجو نهاد به نام هوپاد انرژی تشکیل دادیم.

او بیان کرد: هوپاد انرژی به معنای پاسبانان خوب انرژی است که به این قشر آموزش‌های کارگاهی و در فضای مجازی داده شده است.

کاظمی گفت: وظایف این گروه این است که اگر شیر آبی باز باشد یا هنگام آبیاری باغچه اداره، سطح آب بالا آمده باشد اگر بتوانند خود و یا نه خدمات دانشگاه مشکل را رفع کنند و یا از طریق عکس و فیلم به صورت آنلاین در گروه می‌فرستند که به این موارد رسیدگی شود و نام افراد این گروه انرژی‌بان است.

کاظمی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته علاوه بر دانشجویان، استادان هم اعلام آمادگی کردند و فعالیت این دو قشر با یکدیگر باعث شد که ممیزی را دوباره اجرا کردیم؛ در خوابگاه‌ها ۱۲۰ هزار کیلووات ساعت و در کل دانشگاه ۲۴۰ هزار کیلووات ساعت کاهش مصرف انرژی داشتیم.

مصرف زیاد انرژی، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها

این طراح افزود: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها مصرف زیاد انرژی است که با فرهنگ‌سازی این طرح، مشکل حل می‌شود و افرادی که آموزش می‌بینند و می‌توانند اثر گذار باشند از دانشجویان دانشگاه هستند.

کاظمی گفت: دانشجویان در زمینه بازیافت، پیوستن به کمپین درب‌های بطری، خودشان و خانواده‌شان بسیار فعال هستند و بر کسانی که در شهر هستند نیز مؤثر بودند.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
او بیان کرد: از وزارت علوم انتظار داریم طرح هوپاد انرژی را در سایر دانشگاه‌ها راه‌اندازی و ترویج کند.

انتهای پیام /
برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار