مدیرکل محیط زیست گیلان از آغاز صدور مجوز شکار پرندگان از ۲۸ مهر ماه در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با ابلاغ دستور العمل مربوط به صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز می‌توانند از ۲۸ مهر ماه، اقدام به اخذ پروانه شکار کنند.

او با بیان اینکه پروانه شکار به صورت محدود در دفاتر پیشخوان دولت صادر می‌شود، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست گیلان اظهار داشت: در صورت مشاهده موارد مشکوک و تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری، صدور پروانه‌های شکار متوقف و مجوز‌های صادر شده لغو خواهد شد.

محمدپور تصریح کرد: بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود تا صرفا در روز‌های پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا ۳ قطعه و از پرندگان آبزی مجاز تا ۴ قطعه را شکار کنند.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود، بر لزوم رعایت موازین قانونی تاکید کرد و از شکارچیان خواست تا با اطلاع کامل از قوانین شکار نسبت به این کار اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/ع

صدور مجوز شکار پرندگان از ۲۸ مهرماه در گیلان آغاز می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.