مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در پنج ماهه نخست سال، ۵۸ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند.

مرگ ۵۸ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان/ کاهش ۹ درصدی آمار تلفات اعتیادبه  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۸، ۵۸ نفر بر اثر اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد ۶۴ نفر بود، ۹ درصد کاهش یافته است.

او افزود: در پنج ماهه نخست امسال از کل تلفات اعتیاد در استان ۴۸ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند این در حالی است که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در پنج ماهه سال ۱۳۹۷، ۵۵ و تعداد زنان ۹ نفر بود.

او  ادامه داد: در این مدت شهرستان‌های زاهدان با ۳۸، سراوان با ۹، ایرانشهر با ۸ و چابهار با ۳ فوتی بیشترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

عبدی گفت: بر اساس این گزارش در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۸ از کل تلفات اعتیاد ۵۴ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و ۴ نفر بر اثر مصرف داروی مخدر جان خود را از دست داده اند.

او تصریح کرد: همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد مخدر با ۱۸ فوتی در خرداد ماه و کمترین آن با ۶ فوتی در فرودین ماه ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

مرگ ۵۸ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار