رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آخرین عملکرد موکب‌های سلامت میرجاوه و زاهدان در ارائه خدمات به زوار پاکستانی اربعین در سیستان وبلوچستان را تشریح کرد.

ارائه خدمات درمانی موکب‌های سلامت به زوار پاکستانیسید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  عملیات اربعین امسال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۸ مهر شروع شده است.

او افزود: تا ساعت ۷:۰۰ صبح امروز جمعه  ۶۶۳۴۲ زائر پاکستانی از گذرگاه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند.

او ادامه داد: تمامی این عزیزان در بدو ورود از نظر سندرم‌های عفونی واگیردار مورد ارزیابی قرار گرفته و ۴۵۱۱۸ نفر که شرایط لازم را داشته اند واکسن فلج اطفال را دریافت کرده اند.

هاشمی افزود: در این مدت ۶۶۸۴ نفر ویزیت شده اند، ۹۰۳۹ نفر داروی مورد نیاز را دریافت کرده و ۳۷ نفر ب‌ای تکمیل درمان به بیمارستان‌های میرجاوه و زاهدان منتقل شده اند.

او تصریح کرد: ۲۱۰ نفر از زوار ورودی دچار حداقل یکی از سندرم‌های تب دار بودند که علاوه بر خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز لام خون محیطی برای ۲۳۹ نفر از آنان تهیه شده است.

او گفت: علاوه بر نظارت‌ها و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی به خادمان و زوار، تاکنون ۸۰۷۸ مترمربع از اماکن اسکان زائرین سمپاشی شده و ۳۵ مورد نیز نمونه گیری از مواد غذایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

خدمات درمانی به زوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.