معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ هزار زائر پاکستانی از ابتدای محرم تا کنون از طریق مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد کشور شدند.

۵۰ هزار زائر پاکستانی وارد کشور شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سردار حسین نجات معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تمام توان در خدمت زائران حسینی کشور پاکستان هستیم.

او  ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و امدادی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وحدت خادمان شیعه و سنی در خدمات رسانی به زائران، برای ما یک افتخار است.

معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر باز هم نیاز به خدمات بیشتری به زائران پاکستان باشد ناحیه سپاه میرجاوه با تمام توان خود خدمات رسانی خواهد کرد.

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل ۷۲ مرزی میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد کشور می‌شوند. این زائران در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.

ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و بیش از ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

انتهای پیام/ع

با تمام توان در خدمت زائران حسینی کشور پاکستان هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار